16 شهید گمنام در کرمان تشییع و تدفین می شوند
کد خبر: 3691664
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷

16 شهید گمنام در کرمان تشییع و تدفین می شوند

گروه سیاست و اقتصاد- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از تشییع و تدفین 16 شهید گمنام به مناسبت سوم جمادی‌الثانی، سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی ابوالحسنی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان دیروز چهارشنبه، 25 بهمن با بیان اینکه تشییع 16 شهید گمنام در استان کرمان قطعی شده است گفت: شهدای مذکور در 9 نقطه از چهار شهرستان شهربابک، سیرجان، انار و رفسنجان تدفین می‌شوند که از این تعداد، سه مکان دانشگاه و 6 مکان در شهر است.
وی افزود: دانشگاه‌های شهربابک، رفسنجان و انار به ترتیب میزبان یک، 2 و یک شهید خواهند بود و شهرهای خرسند، خاتون‌آباد و جوزم در شهربابک نیز هر یک میزبان 2 شهید می‌شود که به ترتیب 28 و 19 ساله مربوط به عملیات‌های رمضان در شرق بصره و کربلای 6 در سومار، 26 و 23 ساله، رمضان و تک فاو و 29 و 25 ساله رمضان و کربلای 6 هستند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه 2 شهید 23 و 28 ساله مربوط به عملیات‌های رمضان و کربلای چهار در ام‌الرصاص در نجف آباد و 2 شهید دیگر 23 و 25 ساله مربوط به عملیات‌های مسلم‌بن‌عقیل و خیبر در جزیره مجنون در زیدآباد سیرجان تدفین می‌شود بیان کرد: 2 شهید 24 و 18 ساله از عملیات‌های خیبر و تک دشمن در گلشن شهرستان انار خاک سپاری می‌شود.
ابوالحسنی مشخصات شهدای گمنام مربوط به دانشگاه آزاد شهرستان رفسنجان را 18 ساله از عملیات کربلای 6 و 23 ساله از عملیات رمضان، شهید دانشگاه آزاد انار را 18 ساله و از عملیات والفجر یک و شهید دانشگاه آزاد شهربابک را 18 ساله و از عملیات رمضان اعلام کرد.
وی تصریح کرد: پیکر شهدا شنبه 28 بهمن در فرودگاه کرمان مورد استقبال قرار می‌گیرد و تا معراج شهدا مشایعت می‌شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه مردم می‌توانند به زیارت شهدا بروند افزود: شهدا در برخی مکان‌ها هم با توجه به این ایام، در مراسم مختلف حضور خواهند داشت.
وی اظهارکرد: شهدا روز بعد از استقبال در قالب کاروان، پیکرها را به سمت شهربابک حرکت داده می‌شوند و مراسم وداع استانی با 14 شهید در شهربابک و 2 شهید هم در رفسنجان برگزار می‌شود.
ابوالحسنی ادامه داد: 30 بهمن مراسم تشییع در دانشگاه‌‌ها و روز بعد همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها مراسم تشییع و تدفین مابقی شهدا را داریم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه عمده شهدایی که پیکرهای آنان می‌آید از عملیات رمضان و احتمالا از لشکر 41 ثارالله هستند تأکید کرد: پیش از این پیکر 248 شهید در 85 مکان نقطه از استان خاکسپاری شده است.
منبع: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان
انتهای پیام

captcha