مبارزه منفی، شیوه حضرت فاطمه در دفاع از امامت بود
کد خبر: 3692054
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
آیت‌الله خاتمی:

مبارزه منفی، شیوه حضرت فاطمه در دفاع از امامت بود

گروه سیاسی- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مبارزه منفی، یکی از شیوه‌های حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از امامت بود.

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان جمعه 27 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: بنا به نقل تاریخ شهادت فاطمه زهرا، عصمت کبری ۷۵ روز یا ۹۵ روز بعد از رحلت نبی مکرم اسلام است که علت اختلاف هم شاید در نوع خط و کتابت آنروزها باشد که خط کوفی بدون نقطه بوده و خمسه سبعین و خمسه تسعین از نوع تحریر به یک نوع نگارش می‌شود که معمولا بزرگان علما و مراجع اغلب نکوداشت و بزرگداشت را برای ۹۵ روز می‌گیرند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه خدای تبارک و تعالی سنت‌های آفرینش را در راستای مبارزه حق و باطل در نظر گرفته است، تصریح کرد: طبق فرموده خدای متعال در قرآن کریم: « فَمَاذَا بَعْدَ الْحَقِّ إِلَّا الضَّلَالُفَمَاذَا بَعْدَ الْحَقِّ إِلَّا الضَّلَالُ» حق و باطل دو راه هستند راهی که خدا معرفی کرده مسیر حق و راه شیاطین راه باطل است و بدون تردید اگر حق نبود قطعا گمراهی است.
وی افزود: نمود حق پیامبران الهی هستند و اینها سنگردار حق هستند و در طرف دیگر فرعون و نمرود و ابوجهل و معاوبه و یزید سنگرداران باطل هستند و این جبهه تا زمانی که طبق فرموده خدای متعال در قرآن کریم: «لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ» شود و آن وقت روی زمین گوشه‌ای از بهشت خواهد بود و اصلی‌ترین رسالت نبی مکرم اسلام همین است.
آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: مبارزه با باطل هیچگاه تعطیل نمی‌شود و ضدیت با باطل از بین نمی‌رود ولی وقتی امکان مبارزه مستقیم وجود ندارد روش مبارزه به مقتضای زمان عوض می‌شود که از آن به مبارزه منفی نام می‌برند.
وی افزود: علما برای مبارزه منفی چند روش ارائه داده‌اند از جمله کسی که مورد ظلم واقع شده توانمندی‌های خود را بیان کند، قدم دوم روشنگری برای بیان عدم صلاحیت ظالم غاصب است که حضرت زهرا(س) بارها و بارها به استناد کتب تاریخی تمام علمای اسلام اعم از شیعه و سنی از حق مولای متقیان و دفاع از ولایت وارد صحنه شد و در تاریخ نوشته ۴۰ شب دست حسنیبن را گرفت و با همراهی علی (ع) درب منزل مهاجرین و انصار را زد و مناقب علی را گفت و حتی با طرح پرسش، حقایق را به آنها یادآوری و ماجرای غدیر را به آنها گوشزد کرد.
آیت‌الله خاتیم تاکید کرد: فاطمه زهرا (س) با بیان احکام در نهایت به فرموده خدای متعال در آیه 59 از سوره مبارکه نساء اشاره کرده و می‌گفت: «اطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» و تکلیف مردم در اطاعت از خاندان اهل بیت (ع) را به مردم یادآوری می‌کرد.
captcha