حضرت فاطمه(س) با دو قسم زندگی مُلکی و ملکوتی/ساده‌زیستی؛ جلوه زندگی فاطمی
کد خبر: 3692134
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

حضرت فاطمه(س) با دو قسم زندگی مُلکی و ملکوتی/ساده‌زیستی؛ جلوه زندگی فاطمی

گروه فرهنگی- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که سبک زندگی حضرت فاطمه(س) دارای دو بخش بخش زندگی ملکوتی و زندگی مُلکی است، گفت: ساده‌زیستی، زهدگرایی و عرفان از فضیلت‌های زندگی فاطمی است کمااینکه عرفان فاطمه‌(س) بر محور ولایت‌مداری و دفاع از حریم ولایت بود.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در خصوص سبک زندگی دینی حضرت فاطمه‌زهرا(س) با بیان این‌که سبک زندگی آن حضرت برای همه ما الگوست، اظهارکرد: با الگوگیری از زندگی حضرت فاطمه‌زهرا(س) زندگی خود را بر مبنای زندگی آن حضرت قرار دهیم.
وی در تشریح سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان این‌که سبک زندگی آن حضرت دارای دو بخش بخش زندگی ملکوتی و زندگی مُلکی(بشری) است، گفت: زندگی ملکوتی حضرت زهرا(س) به این معناست که آن حضرت ویژگی‌هایی دارد که برای ما قابل فهم نیست.

مقصود از «لَیْلَةٍ مُبَارَکَةٍ» در قرآن، حضرت فاطمه زهراست

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که سبک زندگی ملکوتی حضرت زهرا(س) برای ما فضیلت است، اضافه کرد: بنابر حدیث امام جعفر صادق(ع) در تفسیر آیات ابتدایی سوره دخان، منظور از «حم» پیامبر اسلام، مقصود از «وَالْکِتَابِ الْمُبِینِ » وجود امیرالمومنین(ع) و منظور از «لَیْلَةٍ مُبَارَکَةٍ» در ابتدای سوره «دخان»، حضرت فاطمه(ص) است.

 حضرت فاطمه(س) با دو قسم زندگی مُلکی و ملکوتی/ساده‌زیستی؛ جلوه زندگی فاطمی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که بخش دیگر زندگی حضرت زهرا(س) زندگی بشری آن حضرت است، افزود: زندگی حضرت فاطمه(س) به‌عنوان یک زن، یک مادر و یک همسر برای ما الگو است.
امام‌ جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که ساده‌زیستی و زهدگرایی یکی‌از فضیلت‌های زندگی حضرت زهرا(س) بود، افزود: خانه فاطمه(س) خانه‌ای ساده، غذای فاطمه(س) غذایی ساده و رفتار آن حضرت رفتاری ساده بوده است، این در حالی‌که یکی‌از جلوه‌های سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) ساده‌زیستی است.

ولایت‌مداری؛ محور عرفان فاطمه

این مفسر قرآن‌کریم فضیلت دیگر زندگی حضرت فاطمه‌زهرا(س) را عرفان فاطمه برشمرد و با بیان این‌که عرفان فاطمه بر محور ولایت‌مداری و شریعت‌گرایی بوده است، خاطرنشان کرد: عرفان حضرت فاطمه‌زهرا(س) بر محور ولایت‌مداری و دفاع از حریم ولایت بود.
وی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) در لحظات پایانی عمر به امام علی(ع) می‌فرمایند که یا علی؛ در این مدت زندگی هرگز دروغی به تو نگفته، به تو خیانت نکرده و با تو مخالفت نکردم، افزود: زن و شوهر دو رکن مهم و اساسی زندگی هستند و زندگی خود را بر اساس سبک زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) قرار دهند.
آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در لحظات آخر عمر حضرت فاطمه(س) به پنج صفت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره و به آن حضرت فرمودند که تو تواناترین فرد در شناخت خدا، نیکوکارترین افراد بر روی زمین، عابدترین افراد و خداترس‌ترین انسان بودی و هیچ کس مانند تو خدا را عبادت نکرد.

انتهای پیام

captcha