تخطی از ولایت موجب گمراهی است
کد خبر: 3692150
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
امام‌جمعه موقت قزوین:

تخطی از ولایت موجب گمراهی است

گروه سیاست و اقتصاد- امام‌جمعه موقت قزوین با اشاره به اهمیت ولایت‌مداری گفت: مسیر صحیح حرکت، قرار گرفتن در مسیر ولایت است و تخطی از آن موجب گمراهی خواهد شد.

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمين علی قابل امام‌جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: حق تقوای الهی این است که مطیع خداوند و شکرگزار باشیم، معصیت نکنیم و دچار غفلت نشویم.
وی افزود: از دیدگاه امیرالمؤمنین (ع) برای اهل تقوا نشانه‌هایی است که ازجمله آن می‌توان به راست‌گویی، توصیه به خوش‌خلقی، بردبار، امانت‌دار، وفای به عهد، نداشتن بخل، اهل صله‌رحم و رحم به ضعفا اشاره کرد.
این مسئول بابیان اینکه عمل به تقوا اصل دین است، تصریح کرد: تقوا درختی در بهشت است که شاخه‌های آن به خانه تمامی مؤمنان ورود پیدا کرده است.
حجت‌الاسلام قابل با تقدیر از حضور پرشور و تماشایی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه بیان کرد: به‌راستی این حضور که از تماشایی‌ترین حضورها و موجب سربلندی کشور و نظام ما بود.
وی با اشاره به سالروز شهادت سید عباس موسوی در سال ۷۰ توسط رژیم صهیونیستی گفت: درحالی‌که رژیم آدمکش صهیونیستی ادعای حقوق بشر دارد؛ در سال 70 همسر و فرزند سید عباس موسوی نیز در جوخه‌های ترور به شهادت رسیدند.
امام‌جمعه موقت قزوین افزود: خداوند بعد از شهید موسوی سید بزرگواری را بر سرکار آورد که رعب و وحشت را بر اسرائیل حاکم کرد و امروزه آن‌ها از دست موشک‌های حزب‌الله جای فرار ندارند.
وی ادامه داد: در ۲۹ بهمن‌ماه سالروز قیام مردم تبریز را خواهیم داشت که در این روز به مناسبت چهلم شهدای قم مراسمی برگزار شد اما ساواک و رژیم شاهنشاهی با تیراندازی آن را به خون بستند.
این مسئول اضافه کرد: هر نقطه از کشور ما دارای شهدایی است که باید یاد و خاطره آن‌ها را برای همیشه گرامی داشت چراکه همه ما مدیون آن‌ها بوده و خواهیم بود.
وی عنوان کرد: کودتای ننگین رضاخان در سوم اسفند از لکه‌های ننگین تاریخ کشور ماست که در کنار دیگر اقدامات او به‌واسطه آن جنایات بسیاری در کشور به وقوع پیوست.

مردم با جنایت‌کاران و فتنه‌گران آشتی نمی‌کنند

حجت‌الاسلام قابل افزود: در ۲۲ بهمن امسال در تهران مردم انتظار داشتند نسخه‌ای برای مشکلات مختلف مطرح شود اما به‌جای آن مسائلی عنوان شد که خوراک بیگانه شد.
این مسئول تصریح کرد: بیان این نکته که انقلاب برخی را از قطار پیاده کرده و نیاز است آشتی ملی داشته باشیم در حالی گفته می‌شود که به فرموده رهبر انقلاب مگر مردم باهم قهر هستند که حال سخن از آشتی می‌شود.
امام‌جمعه موقت قزوین بیان کرد: مردم ما باکسانی که در کشور جنایات بی‌شمار کرده‌اند و فتنه‌گران هیچ‌گاه آشتی نخواهند کرد.
حجت‌الاسلام قابل ادامه داد: دخالت صریح وزارت امور خارجه آمریکا در امور کشور ما در حالی انجام می‌شود که برخی در داخل کشور به آن دامن می‌زنند.
امام‌جمعه موقت قزوین عنوان کرد: مسیر صحیح حرکت قرار گرفتن در مسیر ولایت است و تخطی از آن موجب گمراهی خواهد شد لذا باید این درس بزرگ که توسط حضرت فاطمه زهرا (س) برای همه ما داده شد همواره موردتوجه قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام قابل در پایان تأکید کرد: حضرت زهرا (س) هیچ‌گاه باکسانی که حق ولایت را غصب کردند آشتی نکرد و آن‌ها را نبخشید.

انتهای پیام

captcha