برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در ۶۲ امامزاده شاخص استان قزوین
کد خبر: 3692352
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در ۶۲ امامزاده شاخص استان قزوین

گروه معارف- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: «سوگواره یاس نبوی» در ایام فاطمیه در ۶۲ آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت الاسلام‌والمسلمین غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در قزوین اظهار کرد: «سوگواره یاس نبوی» در ایام فاطمیه در 62 آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود و در حال حاضر تمامی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.
وی افزود: برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت، مراسم عزاداری صبح روز شهادت، همایش رهروان یاس نبوی در عصر روز شهادت و برگزاری مراسم شام غریبان از جمله ویژه برنامه‌های پیش بینی شده این طرح برای ایام فاطمیه امسال است که همه‌ساله برگزار می‌شود و امیدواریم امسال نیز به صورت باشکوه و منظم و در خور شان حضرت فاطمه زهرا(س) باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: این مجموعه علاوه بر تشکیل ستاد استانی سوگواره یاس نبوی و هماهنگی با سایر نهادها برای اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده از بقاع متبرکه نیز سرکشی خواهد کرد و در حال حاضر تمامی اقدامات لازم در این زمینه انجام پیش‌بینی شده است.
حجت‌الاسلام عادل بیان کرد: از جمله دیگر اقداماتی که در دستور کار ما قرار داده شده می‌توان به تشکیل جلسات با هیئت امنا، خیران و متولّیان موقوفات غیرمتصرفی مرتبط با عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)، خادمان و مدیران مراکز فرهنگی قرآنی اشاره کرد که در راستای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه، حضور روحانی و اقامه نماز جماعت و برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و محلی استان و شهرستان و همچنین اجرای ویژه برنامه‌ها از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این طرح است.

انتهای پیام

captcha