اعلام آمادگی سرمایه گذار برای کشت زعفران در اراضی موقوفه فاروج
کد خبر: 3692372
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

اعلام آمادگی سرمایه گذار برای کشت زعفران در اراضی موقوفه فاروج

گروه اجتماعی- رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان ‌ شمالی گفت: یک سرمایه گذار برای کشت زعفران در اراضی زراعی موقوفه ای شهرستان فاروج اعلام آمادگی کرده است .

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان غیاثیان اظهارکرد: یک سرمایه گذار برای کشت زعفران در اراضی زراعی موقوفه ای شهرستان فاروج اعلام آمادگی کرده و به مرحله تنظیم قرارداد رسیده و این محصول در پنج هکتار از زمین موقوفه ای کشت خواهد شد .

وی گفت: بیش از ۴۰ موقوفه در استان قابلیت و ظرفیت واگذاری به سرمایه گذار را دارد که تاکنون ۱۹ مورد آن برای واگذاری پالایش شده است .

غیاثیان افزود: هم اکنون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با سرمایه گذران در زمینه ساخت و ساز در راستای بهره مندی بیشتر از موقوفات، مشارکت ۵۰ درصدی دارند .

وی عنوان کرد: فرقی ندارد که شخص حقیقی و یا حقوقی باشد، اگر سرمایه گذاری بخواهد در موقوفه ای سرمایه گذاری کند، کارشناس با توجه به نقشه و میزان هزینه موقوفه، آن را قیمت گذاری کرده و به این طریق میزان مشارکت اداره کل اوقاف و سرمایه گذار مشخص می شود .

غیاثیان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان آماده هر گونه همکاری با سرمایه گذاران در زمینه های مختلف مانند ایجاد اماکن تجاری، فرهنگی، اداری و بهداشتی است و در این راستا هم از طرق مختلفی مانند رسانه ها و صدا و سیما تبلیغات و اطلاع رسانی انجام داده است .

رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان‌شمالی گفت: همه موقوفات ثبت شده در استان پنج هزار و ۴۸۲ وقف است.
انتهای پیام

captcha