دیانت و سیاست مانند قرآن و اهل بیت(ع) جدایی ناپذیر هستند
کد خبر: 3692769
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
امام جمعه قزوین:

دیانت و سیاست مانند قرآن و اهل بیت(ع) جدایی ناپذیر هستند

گروه معارف- امام جمعه قزوین گفت: شناخت نقشه دین در باب نظام جهانی، نیازمند شناخت سبک زندگی اهل بیت (ع) است.

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع بسیجیان حوزه نبی اکرم (ص) قزوین با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: اگر بخواهیم نقشه دین را در باب نظام جهانی نظیر عدالت، آرامش، دلسوزی نسبت به انسان‌ها، عرفان و معنویت معرفی کنیم، می‌باید سیره و سنت رسول گرامی اسلام (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را تشریح کنیم.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی سیره و سنت رسول گرامی اسلام(ص)، امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) منهای نگاه حکومتی معرفی می‌شد چرا که جامعه به این باور نرسیده بود که تشکیل حکومت اسلامی امکان‌پذیر است و با تشکیل حکومت اسلامی می‌توان عظمت اسلام را به جهانیان معرفی کرد و حامی و پشتیبان مظلومانی شد که همواره زیر فشار مستکبران زندگی کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: با وجود رشد و بلوغ فکری جامعه نسبت به تشکیل و حفظ حکومت اسلامی که در انقلاب اسلامی تجلی پیدا کرد و ادامه یافت، اما همچنان بعضاً صحبت‌هایی در خصوص جدایی دین از سیاست مطرح می‌شود که نشان می‌دهد هنوز برخی بر این باور هستند که نمی‌شود سیاست را از دیانت و دیانت را از سیاست جدا کرد!
وی با تأکید بر اینکه جدایی دیانت و سیاست از یکدیگر کارایی نخواهد داشت، ادامه داد: دیانت و سیاست مانند قرآن و اهل بیت (ع) جدایی ناپذیر هستند زیرا اگر این دو از یکدیگر جدا شوند کارایی و اثرگذاری خود را از دست خواهند داد.آیت‌الله عابدینی به تشریح سیره حضرت فاطمه (س) پرداخت و عنوان کرد: حضرت فاطمه (س) به همراه فرزندان بزرگوارشان در ماه رمضان افطار خود را سه روز متوالی به مسکین، یتیم و اسیر بخشیدند و این فرهنگ دست گیری دیگران فرهنگ عظیمی است که نجات دهنده بشریت خواهند بود.
امام جمعه قزوین یادآور شد: حضرت فاطمه (س) در قنوت نماز شب همواره همسایگان را دعا می‌فرمودند و وقتی امام حسن (ع) از ایشان سؤال فرمودند که مادر خودمان را دعا نکردید؟ ایشان پاسخ دادند که اول همسایه بعداً خودمان و زندگی حضرت نیز نشان می‌دهد که این پاسخ شعار نبوده و ایشان عملاً پایبند به این اصول بودند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: روزی برادر امام علی (ع) به ایشان مراجعه کرد، در حالی که نابینا، عاجز و صاحب فرزند بود و طلب گندم بیشتری کرد اما امیرالمؤمنین (ع) در مقابل درخواست عقيل آهن گداخته را جلو برد تا ایشان گرمای آن را احساس کند، حضرت فرمود تو طاقت آتش دنیا را نداری و قطعاً راضی نمی‌شوی که برادرت در آتش جهنم بسوزد و این همان عدالتی است که امروز جهان نیازمند آن است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امام علی (ع) فرمودند من کوه عظیم و سربلندی هستم که از دامنه‌های من سیل‌ها جاری است و آنقدر من سربلند هستم که پرندگان بلند پرواز هم نمی‌توانند قله من را ببینند. ما هر چقدر امیرالمؤمنین (ع) و فاطمه (س) را بفهمیم و درک کنیم، به اندازه ظرفیت خودمان توانسته‌ایم آن بزرگواران را درک کنیم و درک ما به میزان عظمت و بزرگی آن‌ها نیست.

انتهای پیام

captcha