آغاز طرح «دانشجو معلم قرآن» در کردستان
کد خبر: 3693141
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵

آغاز طرح «دانشجو معلم قرآن» در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی - طرح «دانشجو معلم قرآن» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان امروز، 30 بهمن ماه در کردستان آغاز شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، مجید آوج، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان امروز، 30 بهمن ماه در مراسم افتتاح طرح دانشجو معلم قرآن کریم با اشاره به استقبال شرکت‌کنندگان از اجرای این طرح اظهار کرد: طرح «دانشجو معلم قرآن» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای اجرای نهضت قرآن آموزی در سطح استان اجرا شده است، افزود: در این طرح شرکت‌کنندگان 100 ساعت آموزشی به صورت حضوری و غیرحضوری برای دانشجو معلمان تدوین شده است که حدود ۶۰ ساعت آموزش حضوری برگزار می‌شود.
وی آموزش تخصصی مهارت‌های قرآنی را یکی از اهداف اجرای این طرح دانست و عنوان کرد: حرکت به سمت تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان بالاترین سند فعالیت‌های قرآنی کشور، گسترش و توسعه معرفت قرآنی در میان دانشجویان، شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در سطح کشور در بخش‌های مختلف قرآنی، فراهم کردن فضایی برای فعالیت دانشجویان علاقه‌مند قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی، استفاده از روحیه پویا و شاداب جوانان دانشجو برای انتشار فرهنگ قرآنی در استان، ایجاد حرکتی پویا و رو به رشد جهت ارتقای فرهنگ قرآنی استان، حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌های قرآنی دانشجویان از اهداف برگزاری این طرح است.
آوج بیان کرد: بهره‌مندی دانشجویان از حضور اساتید برجسته قرآنی و علمی، ایجاد زمینه‌های شغلی در مراکز قرآنی، دریافت گواهینامه آموزشی معتبر جهاددانشگاهی، حضور در کلاس‌های آموزشی رایگان و ايجاد زمينه‌هاي تبادل افکار و خلاقيت از فواید شرکت در طرح دانشجو معلم قرآن کریم است.
وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی با حضور اساتید مجرب از امروز، 30 بهمن ماه در سطح استان آغاز ‌شد، افزود: به کسانی که حایز امتیاز لازم شوند، گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اعلام فراخوان این دوره آموزشی از 14 آذرماه در استان اعلام کرد: در این طرح بیش از ۶۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان ثبت‌نام کرده‌اند که دوره ویژه بانوان از امروز 30 بهمن ماه آغاز خواهد شد.
وی در پایان یادآورشد: عناوین و سرفصل‌های درسی در دوره حضوری شامل، تجوید و تدبر و آشنایی با روش تدریس قرآن کریم (چگونگی تعامل و برخورد با قرآن آموز به صورت عملی و کارگاهی) است.

captcha