لیست شهدای قرآنی استان مرکزی در حال تکمیل است
کد خبر: 3693221
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
مشایخی:

لیست شهدای قرآنی استان مرکزی در حال تکمیل است

گروه فعالیت‌های قرآنی-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در اولین یادواره شهدای قرآنی استان 61شهید شناسایی شد اما اگر مردم تعداد بیشتری از شهدای قرآنی می‌شناسند معرفی کنند تا نام ایشان در لیست شهدا قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مصطفی مشایخی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، امروز، 30بهمن در اولین یادواره 61شهید قرآنی استان که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد گفت: تمام ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان محور باید برای جامعه الگو باشد. شهدا در راز و نیازهای خود به ایشان توسل می‌جستند.
وی تصریح کرد: 11نقطه استان مرکزی در روزهای آتی میزبان شهدای گمنام است، در اولین یادواره شهدای قرآنی استان 61شهید شناسایی شد اما اگر مردم تعداد بیشتری از شهدای قرآنی می‌شناسند معرفی کنند تا نام ایشان در لیست شهدا قرار گیرد.
مشایخی ادامه داد: حافظ، قاری، مدیر، هنرمند و خادم، شاخصه‌های شهیدان قرآنی است، امسال با کمک انجمن نمایش استان، مستندی ویژه خانواده شهدای قرآنی تهیه شد.
وی اضافه کرد: باید دید شهدا دارای چه ویژگی‌هایی بودند که خدا آنها را نسبت به سایر انسان‌ها برتری داد، شهدا در راه خدا هجرت کردند و مهاجر الی الله محسوب می‌شوند و در راه حق و باطل حق را انتخاب کرده و در برابر زیاده خواهی دشمنان سکوت نکردند.
مشایخی بیان کرد: جهاد از دیگر شاخصه‌های شهداست و امروز جهاد علمی یکی از بالاترین درجات جهاد است و دانشجویانی که سعی دارند حوزه علمی کشور را درجه ارتقا دهند در این دسته قرار دارند. فعالیت در حوزه فرهنگ، اقتصاد و تولید، فضای مجازی و ... نیز نوعی جهاد به شمار می‌آید./انتهای پیام

captcha