تشکیل کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کردستان امری ضروری است
کد خبر: 3693286
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱

تشکیل کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کردستان امری ضروری است

گروه اجتماعی - رئیس بنیاد نخبگان کردستان گفت: تشکیل کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان کردستان امری ضروری است که باید در آن از نظرات اساتید دانشگاهی و صاحب نظران علمی استان استفاده شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، رحمت صادقی، رئیس بنیاد نخبگان کردستان در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان کردستان که امروز، 30 بهمن ماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آمار کاهش ازدواج و افزایش طلاق و مرگ و میر در استان کردستان نگران کننده است.
وی افزود: البته طلاق یکی از آسیب‌های اجتماعی پیچیده است که بررسی علل افزایش آن یک برنامه درازمدت را می‌طلبد.
رئیس بنیاد نخبگان کردستان عنوان کرد: تشکیل کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان کردستان امری ضروری است که باید در آن از نظرات اساتید دانشگاهی و صاحب نظران علمی استان استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه ریشه یابی علل افزایش آسیب‌های اجتماعی نیازمند کار پژوهشی است، اعلام کرد: بخشی از اعتبارات پژوهشی استان باید به بحث مطالعاتی در زمینه آسیب های اجتماعی و همچنین حمایت از پایان نامه های دانشجویی در زمینه مسایل جمعیتی استان اختصاص یابد.
صادقی یکی از آیتم‌های اصلی اقتدار یک جامعه را بحث علمی دانست و اعلام کرد: اگر جمعیت کشور زیاد اما از لحاظ علمی در جایگاه خوبی نباشیم، اقتدار نخواهیم داشت.
وی به سیاست‌های افزایش جمعیت هم اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه با مهاجرت نخبگان کشور به کشورهای خارجی روبرو هستیم که در پی آن ژن های خوب و باهوش هم از ایران خارج می شود و این جای نگرانی دارد.
رئیس بنیاد نخبگان کردستان با اشاره به مهاجرت نخبگان کشور تاکید کرد: باید از مهاجرت نخبگان جلوگیری شود و جمعیت باهوش کشور را افزایش داد.

انتهای پیام

captcha