برپایی کارگاه «نقش روحانیان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» در زابل
کد خبر: 3693549
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

برپایی کارگاه «نقش روحانیان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» در زابل

گروه اجتماعی- کارگاه تخصصی «نقش روحانیت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» امروز، 2 اسفندماه با حضور جمعی از روحانیان و ائمه جماعت سیستان در اداره تبلیغات اسلامی زابل برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، کارگاه تخصصی «نقش روحانیت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» امروز، 2 اسفندماه با حضور جمعی از روحانیان و ائمه جماعت سیستان در اداره تبلیغات اسلامی زابل برگزار شد.
حجت‌الاسلام محسن عارفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل در ابتدای این کارگاه ضمن اشاره به جایگاه علما در تاریخ اسلام و همچنین نقش روحانیت در پیروزی انقلاب، بیان کرد: روحانیان و ائمه جماعات پیشانی انقلاب هستند، فلذا باید در تراز انقلاب باشند و با رصد هر گونه انحرافی در جامعه به فکر مقابله و پیشگیری برآیند.
وی ادامه داد: با توجه به مقبولیت و محبوبیت روحانیون در میان مردم، مبلغان مستقر می‌توانند در کاهش آسیب‌های مختلف اجتماعی از جمله طلاق، مؤثر باشند و جامعه را در مسیر رشد و تعالی هدایت کنند.

برپایی کارگاه «نقش روحانیان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» در زابل

محمد سرگزی، دادستان شهرستان زابل نیز در این کارگاه اظهار کرد: اعتیاد، بزهکاری، طلاق عاطفی وحقیقی، فرهنگ‌های غلط اخلاقی و اجتماعی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است که باید با فرهنگ سازی، در کنار اقدامات اجرائی و قانونی، با آن‌ها مقابله کرد.
وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که سبب بروز مشکلات بسیار می‌شود، سوء مدیریت و بی‌برنامگی برخی مدیران در منطقه است که در فضای عدم اطلاع رسانی، در امنیت شغلی به سر می‌برند و دغدغه خدمت مجاهدانه و خالصانه را ندارند؛ این خود هزینه سنگینی برای نظام خواهد داشت.
دادستان زابل ادامه داد: روحانیان و ائمه جماعات به‌عنوان امید جامعه و مطالبه‌گر حقوق مردم باید مشکلات را رصد کنند و به دور از تعارف و مماشات ضعف‌ها ونارسایی‌ها را گوشزد کنند.

انتهای پیام

captcha