خیران در ذخیره سازی خون بند ناف ورود یابند
کد خبر: 3693769
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

خیران در ذخیره سازی خون بند ناف ورود یابند

گروه اجتماعی-مدیرعامل سلول های بنیادی خون بند ناف رویان گفت: باید خیرین در ذخیره سازی خون بند ناف ورود یابند.

به گزارش ایکنا، مرتضی ضرابی، مدیرعامل سلول های بنیادی خون بند ناف رویان در بجنورد اظهار کرد: باید خیرین در حوزه ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان ورود یابند زیرا این نمونه در درمان بسیاری از بیماری ها به ویژه خونی بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: هم اکنون در برخی از استان های کشور خیران به این موضوع توجه کرده و خواهان این هستند تا هزینه ذخیره سازی خون بند ناف تعدادی از کودکان را تقبل کرده و به نام همان استان در تهران نگهداری شود.
وی با اشاره وجود ۱۵ هزار نمونه خون بند ناف در بانک عمومی و ۹۰ هزار در بانک خصوصی کشور، ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از این خانواده رضایت دارند تا در صورت نیاز شخصی به نمونه سلول های بنیادی آنان این مهم به آن بیمار اهدا شود.
وی با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی ذخیره خون بند ناف در بین عموم مردم امری حیاتی تلقی شود، گفت: با ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد می توان بسیاری از بیمارها از جمله بیماری های خونی را درمان کرد.
وی با تاکید بر اینکه ایران در خاورمیانه دارای بالاترین ظرفیت نگهداری خون بند ناف است، افزود: باید از سوی دولت بیش از پیش برای توسعه بانک عمومی خون بند ناف اقدام شود و این در حالیست که طی سال جاری اعتباری به امر اختصاص نیافت.
وی خاطرنشان کرد: بانک عمومی خون بند ناف سال آینده از اعتبارات پژوهشکده رویان توسعه می یابد.
ضرابی یادآورشد: ۵۴ درصد خون بند ناف ذخیره شده در بانک خصوصوی مربوط به پسران و ۴۶ درصد مربوط به دختران بوده که ۸۶ درصد این نمونه ها حاثل کار عمل سزارین و ۱۴ درصد هم طبیعی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ عمل پیوند با استفاده از سلول های بنیادی انجام شده که درصد موفقیت بیش از ۷۰ درصد است.

انتهای پیام

captcha