انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری میان جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری و شهرداری شهرکرد
کد خبر: 3694268
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹

انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری میان جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری و شهرداری شهرکرد

گروه اجتماعی - تفاهم‌نامۀ همکاری میان جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری و شهرداری شهرکرد منعقد شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، نورالله غلامیان، شهردار شهرکرد، صبح امروز 5 اسفندماه در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی استان، با اشاره به سوابق درخشان و تجارب جهاد دانشگاهی در مباحث علمی و پژوهشی، اظهار کرد: تعامل دوطرفه میان شهرداری شهرکرد و جهاد دانشگاهی استان نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت.
غلامیان خاطرنشان کرد: شهرداری باید یک بستر شهری اعم از بهداشت، شورونشاط، معابر، دسترسی‌ها، فضای مناسب شهری، آلودگی‌های شهری محیا کند.
وی با اشاره به لزوم زیباسازی شهر و تغییر نگرش شهروندان نسبت به سازه شهر، از ایجاد سازمان‌هایی ازجمله سازمان سیمامنظر شهری خبرداد و گفت: استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در این زمینه می‌تواند نقش تاثیرگذاری ایفا کند.
شهردار شهرکرد به اهمیت فعالیت جهاد دانشگاهی در زمینه های فرهنگی و افکارسنجی اشاره کرد و گفت: شفاف سازی رضایت‌مندی شهروندان از فعالیت‌هایی که تا کنون صورت گرفته و برطرف کردن کمبودها و نواقص از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
غلامیان تصریح کرد: فراهم کردن بسترهای گردشگری و مهم‌تر از آن اسکان مسافران می‌تواند در اقتصاد استان کمک بسزایی کند.
شهردار شهرکرد: این تفاهم نامه به منظور استفاده از توان علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی در راستای مدیریت شهری است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز گفت: جهاد دانشگاهی در همه حوزه‌هاي تحقيقاتي، فرهنگي، آموزشي و اشتغال، آمادگي همکاري با شهرداری شهرکرد را دارد و با وجود پتانسیل‌های مختلف خویش به عنوان یک دستگاه همکار در کنار شهرداری شهرکرد خواهد بود.
وحید خلیلی افزود: کلیدی‌ترین موضوع اساس‌نامه جهاد دانشگاهی، هموار کرن یک پل ارتباطی میان جامعه و دانشگاه است.
وی با بیان اینکه اکنون زیرساخت‌های لازم برای ایفای نقش در زمینه توسعه فراهم شده است، خاطرنشان کرد: امروزه مولفه های توسعه یافتگی تغییر کرده است و لازمه توسعه پایدار، نگاه دانش بنیان به همه بسترهای توسعه یافتگی است.

captcha