استقبال علمای اهل سنت زاهدان از نمایشگاه کتاب
کد خبر: 3694383
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

استقبال علمای اهل سنت زاهدان از نمایشگاه کتاب

گروه فرهنگی- علمای اهل سنت زاهدان ضمن استقبال از برپایی نمایشگاه سراسری کتاب، مردم را به انس گرفتن با کتاب و عادت دادن خود به مطالعه دعوت کردند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، نوزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب از روز پنجشنبه، ۳ اسفندماه در قالب ۲۴۳ غرفه و با حضور ۴۱۹ ناشر و نمایندگی نشر از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های زاهدان برپا شده است.
یکی از جنبه‌های قابل توجه این نمایشگاه، استقبال علمای شیعه و سنی و حضور پررنگ طلاب جلوی غرفه‌هاست.
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز در جمع نمازگزاران مسجد مکی ضمن قدردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه کتاب، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب یکی از پدیده‌های خوب است که با هدف دسترسی بهتر و آسان‌تر مردم به کتاب انجام می‌گیرد.
وی ضمن توصیه به کتابخوانی و بیان اهمیت آن، اظهار کرد: برای خرید و تهیه کتاب هزینه کنید و در منازلتان کتابخانه‌‌های کوچک و بزرگ تشکیل بدهید. خودتان کتاب مطالعه کنید و فرزندانتان را نیز به کتاب‌خوانی توصیه و تشویق کنید.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: خودتان را به مطالعۀ کتاب عادت بدهید و به کثرت کتاب بخوانید. اگر ما توفیق ملاقات و دیدار با علما، صالحین و اندیشمندان را نداشته‌ایم، می‌توانیم کتاب‌های آنان را بخوانیم و استفاده کنیم.

استقبال علمای اهل سنت زاهدان از نمایشگاه کتاب

مفتی محمد قاسم قاسمی، استاد حدیث دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز صبح امروز ضمن بازدید از نمایشگاه و گفت‌وگو با غرفه‌داران، بیان کرد: فعالیت در عرصه فرهنگ همانند جهاد فی سبیل‌الله است.
این عالم اهل سنت ادامه داد: زمانی ما در این شهر به ندرت چند جلد کتاب می‌توانستیم پیدا کنیم و بخوانیم. این نعمت پروردگار است که امروز ما شاهد برگزاری نمایشگاه‌های کتاب هستیم. این نعمت شکر می‌خواهد.

انتهای خبر

captcha