15 نوروزگاه در استان مرکزی دایر می‌شود
کد خبر: 3694489
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
حسینی:

15 نوروزگاه در استان مرکزی دایر می‌شود

گروه اجتماعی-مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در نوروز 97 با 15 نوروزگاه، 2 هزار اثر شناسایی شده گردشگری، 867 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی، 6 بازارچه دائمی صنایع دستی و چندین بازارچه موقت و ... به استقبال گردشگران می‌رویم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی گفت: خدمات رسانی به مسافران نوروزی، خدمت مقدسی است چراکه حدود نیمی از هموطنانمان در این مدت به سفر می‌روند و توقع به حق آنها در دسترس بودن خدمات است از این رو تمام تلاش‌مان، ارائه خدمات متفاوت نسبت به سال‌های گذشته است.
وی ادامه داد: در نوروز 97 با 15 نوروزگاه، 2 هزار اثر شناسایی شده گردشگری، 867 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی، 6 بازارچه دائمی صنایع دستی و چندین بازارچه موقت و چند نمایشگاه سوغات، صنایع دستی و دست‌ آوردهای روستایی به استقبال گردشگران می‌رویم.
حسینی افزود: برگزاری بازی‌های بومی و محلی و اجرای موسیقی محلی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در نوروزگاه‌ها اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: 2 نمایشگاه اقوام و صنایع دستی در پارک ملت اراک و شرکت نمایشگاهی نیز برپا می‌شود تا برنامه‌های شاد و مفرحی برای هم استانی‌ها و گردشگران برگزار شود. همچنین بیش از 400 هزار عنوان بروشور، نقشه، پوستر و کتابچه راهنما توسط میراث فرهنگی تهیه شده تا در اختیار مسافران قرار گیرد./انتهای پیام

captcha