تصویب اولیه «تسلیم مشروط پیکر شهدا» در اسرائیل
کد خبر: 3695018
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

تصویب اولیه «تسلیم مشروط پیکر شهدا» در اسرائیل

گروه بین‌الملل ــ پارلمان اسرائیل (کِنست) در بررسی اولیه خود، پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که براساس آن محدودیت‌هایی در زمینه تسلیم اجساد شهدای فلسطینی به خانواده‌های آن‌ها اعمال می‌شود.

تصویب اولیه قانون «تسلیم مشروط اجساد شهدا» در کنست

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ شبکه 20 تلویزیونی اسرائیل که اخبار پارلمان این رژیم را پوشش می‌دهد، اعلام کرد که 57 نماینده این پارلمان در بررسی اولیه پیش‌نویس قانون ایجاد محدودیت در تسلیم پیکر شهدای فلسطینی به خانواده‌های آنان، به این قانون رأی مثبت دادند، در مقابل 11 نماینده از اعضای این پارلمان مخالفت خود را با تصویب این قانون اعلام کردند.

براساس این قانون، پلیس اسرائیل این حق و صلاحیت را پیدا می‌کند که شروط و محدودیت‌هایی در زمینه دفن اجساد شهدای فلسطینی که در عملیات‌های شهادت‌طلبانه علیه اهداف اسرائیل شرکت کرده‌اند، اعمال کند.

به موجب این قانون، پلیس اسرائیل تنها در صورتی اجساد شهدا را تحویل می‌دهد که مراسم تشییع پیکر آن‌ها به منبری برای تحریک دیگران به چنین اقداماتی تبدیل نشود.

براساس این قانون همچنین، دادگاه عالی اسرائیل صلاحیت نظارت قضایی بر دستورات صادر شده از سوی پلیس اسرائیل را اعطا خواهد کرد.

براساس اعلام پویش ملی غیردولتی بازگردانی اجساد شهدا، مقامات اسرائیلی در حال حاضر جسد 253 شهید فلسطینی که برخی از آن‌ها در سال 2015 میلادی به شهادت رسیده‌اند را در اختیار دارد.

فلسطینی‌ها با اعتراض به این قانون، تصویب آن را بخشی از برنامه اشغال سرزمینشان و محرومیت آنان از حقوق قانونی می‌دانند.

یاد آوری می‌شود، این قانون برای این که جنبه اجرایی پیدا کند باید در بررسی دوم و سوم پارلمان(کنست) اسرائیل نیز آراء لازم را کسب کند.

انتهای پیام

captcha