برپایی هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان
کد خبر: 3696338
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

برپایی هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از 13 تا 18 اسفندماه جاری با حضور مقامات ارشد کشوری، استانی و اقلیم کردستان عراق در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 12 اسفندماه در در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: نمایشگاه‌های بین المللی کتاب از سال 79 در استان‌ها برگزار شد که اولین نمایشگاه آن در شهر گیلان برپا شد.
وی افزود: سال 79 هم اولین نمایشگاه کتاب استان کردستان در استان برگزار شد که تاکنون شش دوره آن برپا شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: امسال هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب استان از 13 تا 18 اسفندماه جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران با حضور مقامات ارشد کشوری، استانی و اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بالا بردن سطح آگاهی و دانش جامعه، توسعه فرهنگی، گسترش روحیه کتابخوانی، تشویق و ترغیب مردم به مطالعه، توزیع متوازن و متعادل کتاب در سطح کشور و ایجاد تعامل و ارتباط مستقیم ما بین ناشران و مردم بیان کرد.
قلعه‌شاخانی ادامه داد: 59 ناشر در سطح استان وجود دارد که در حال حاضر 39 ناشر از این تعداد فعال هستند.
وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ناشران استانی 280 عنوان کتاب شامل 348 هزار و 500 جلد منتشر کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 30 درصدی داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: برای هفتمین نمایشگاه کتاب استان 628 ناشر در سطح کشور ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 338 ناشر برای حضور در نمایشگاه انتخاب شده‌اند.
وی تعداد غرفه های این نمایشگاه را 230 غرفه اعلام کرد و گفت: 61 هزار و 295 عنوان کتاب در هفتمین دوره نمایشگاه کتاب کردستان از ناشران کشوری عرضه می شود.
قلعه شاخانی به حضور 14 ناشر استانی در این نمایشگاه هم اشاره و عنوان کرد: دو هزار و 200 هزار عنوان کتاب شامل 41 هزار و 900 جلد توسط ناشران استانی نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود.
وی افزود: 14 ناشر از اقلیم کردستان عراق هم در این نمایشگاه حضور دارند که دو هزار و 718 عنوان کتاب شامل 41 هزار و 855 جلد عرضه کرده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به برنامه های جنبی این دوره از نمایشگاه نیز اشاره و تصریح کرد: تجلیل از هشت نویسنده مطرح استان در آیین افتتاحیه، برگزاری شش نشست علمی با حضور اساتید و نویسندگان برجشته کشور و استانی و تجلیل از 18 نفر فعال فزهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی در این نشست‌ها از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه است.
وی در پایان یادآور شد: کتب عرضه شده در این نمایشگاه با حداقل 30 درصد تخفیف عرضه می‌شود.
انتهای پیام

captcha