برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه علمیه قزوین
کد خبر: 3696436
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین:

برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه علمیه قزوین

گروه فرهنگی- معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین از تشکیل کمیته استانی کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه علمیه قزوین خبرداد.

به گزارش ايكنا از قزوين،‌ به نقل از روابط عمومی حوزه علميه قزوين،‌ حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، گفت: در جهت تقویت ونهادینه سازی فضای گفت و گو های آزاد علمی و پیرو منویّات رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت و فضای آزاد اندیشی در محیط های علمی، این برنامه ها در حوزه علمیه قزوین برگزار می شود.
وی افزود: آزادی اندیشه و بیان، از الزامات پویایی علمی و پیدا کردن عقل جمعی برای رشد اجتماعی می باشد و لزوم حمایت و نهادینه سازی آن به سیاست ها و تشکیلاتی نیاز دارد که به عهده این کمیته است.
حجت الاسلام ابراهیمی بر دانایی محوری، مستند گویی ،رعایت اصول نظام اسلامی در گفت و گو ها واولویت موضوعات ناظر به نیازهای روز جامعه و نظام اسلامی را از جمله سیاست های اصلی این کمیته در ترویج و نهادینه سازی کرسی های آزاد اندیشی دانست و بیان داشت: تمام اندیشمندان و طلاب محترم حوزه های علمیه برادران و خواهران می توانند در چارچوب آیین نامه ها و مراکز موسسات حوزوی و نیز درخواست ارائه کرسی در در قالب های متعدد مناظره ، نقد ، گفتگوی آزاد و میزگرد داشته باشند.
وی اظهار امیدواری کرد که با شکل گیری کرسی های آزاد اندیشی، فصلی نو در پویایی و نشاط علمی حوزه علمیه و توسعه تفکر خلاق آغاز شده و نتیجه آن تسریع درنظر پردازی تولید علم، متناسب با نیاز باشد.

انتهای پيام

captcha