تکفیر، رژیم صهیونیستی را به حاشیه امن برده است
کد خبر: 3696506
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

تکفیر، رژیم صهیونیستی را به حاشیه امن برده است

گروه اجتماعی- فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تکفیر، رژیم صهیونیستی را به حاشیه امن برده است، بطوری که جوانان مسلمانی که باید جلوی اسراییل بایستند، امروز به‌واسطه تکفیر در کشورهای عراق و سوریه درگیر جنگ داخلی هستند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، همایش بصیرتی «نقش علما در مقابله با جریان‌های تکفیری»، 12 اسفندماه با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی و همچنین فرماندهان ارشد سپاه در شهرستان سراوان برگزار شد.
سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش بیان کرد: تکفیر، رژیم صهیونیستی را به حاشیه امن برده است، بطوری که جوانان مسلمانی که باید جلوی اسراییل بایستند، امروز به‌واسطه تکفیر در کشورهای عراق و سوریه درگیر جنگ داخلی هستند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: مقابله با جریان‌های تکفیری نیاز به روشنگری و بصیرت‌افزایی دارد که در وهله اول این مسئولیت بر دوش علمای شیعه و سنی است، اگر علما وارد میدان شوند، تکفیری‌ها جرأت ابراز وجود نخواهند داشت.
وی اظهار کرد: متأسفانه در برخی کشورها، علما آن بصیرت لازم را نداشتند و بجای مبارزه با تفرقه‌افکنی و جلوگیری از بروز اختلافات، مردم را علیه همدیگر تحریک کردند و در نتیجه افراطی‌گران این کشورها را با خاک یکسان کردند.

تکفیر رژیم صهیونیستی را به حاشیه امن برده است

مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان نیز در این همایش بیان کرد: افراط و تفریط هر دو عمل مردود و در دین حق جایگاهی ندارند، افراط و تفریط چه در محبت باشد و یا در عداوت هر دو از راه اعتدال و دین اسلام به دورند، زیرا این همان شیوه یهود و نصاری است که قرآن، به شدت از آن بر حذر می‌دارد.
وی افزود: مثلث شوم منافقان، مشرکان و یهود از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و همواره منتظر فرصتی بوده‌اند تا به اسلام ضربه بزنند؛ نباید با غفلت خود این فرصت را در اختیار دشمنان اسلام قرار دهیم.
این عالم اهل سنت با اشاره به نقش علما در بصیرت‌افزایی، اظهار کرد: اگر به قرآن برگردیم و روش و سنت رسول الله(ص) را اجرا کنیم، وحدت و همدلی جامعه اسلامی را فرامی‌گیرد و فرصت سوء استفاده از دشمنان گرفته می‌شود.

انتهای پیام

captcha