تربیت دانش آموزان تراز اسلامی؛ با توسعه ایثار و شهادت در جامعه
کد خبر: 3697194
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

تربیت دانش آموزان تراز اسلامی؛ با توسعه ایثار و شهادت در جامعه

گروه فرهنگی- رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: اگر به دنبال تربیت دانش آموزان تراز اسلامی هستیم باید بستر ایثار و شهادت، در جامعه را توسعه دهیم.

به گزارش ایکنا از همدان، محمد حسین کفراشی، رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش، دوشنبه 14 اسفند در مراسم معارفه مدیر کل آموزش و پرورش جدید استان اظهار کرد: تکریم افراد برای ما ارزشمند است.
وی با بیان اینکه باید عزت فرهنگیان در سیستم آموزش و پرورش حفظ شود افزود: طبق سخنی از امیرالمومنین علی(ع) «انسان باید به گونه ای در دنیا زندگی کند که با مرگش دیگران ناراحت و خود او خوشحال باشد».
کفراشی اضافه کرد: آموزش و پرورش دستگاهی است که با مردم در ارتباط است و همگان بروی آن حساس هستند و چند سالی است که رهبر سخن از توسعه پایدار با عنوان اقتصاد مقاومتی سخن به میان می‌آورد.
رئیس حراست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: محور اقتصاد مقاومتی نیروی انسانی است و زیر ساخت نیروی انسانی آموزش و پرورش است، این معلمان هستند که آینده را می‌سازند، توجه به معلم توجه به توسعه پایدار است لذا باید همه نهاد‌ها تمام قد در عمل آموزش و پرورش را یاری کنند.
وی گفت: در فرآیند مدیریت 3 رکن، «جذب، تربیت و نگاهداشت» امری مهم و الزامی است لذا آموزش و پرورش برای توسعه پایدار و پیشرفت روز افزون خود باید اقدام به جذب افراد توانمند کند، در تربیت نیروی انسانی مدیر و کارآمد نیز با ایجاد فضای امن توام با آرامش تلاش خود را دریغ نکند.
کفراشی با بیان اینکه مدیران، معلمین و دانش آموزان سه رکن مهم آموزش و پرورش هستند ادامه داد: آموزش و پرورش باید زیر ساخت توسعه باشد لذا باید همگی دست در دست یکدیگر باعث پویایی این مجوعه شویم.

نهادینه سازی تعلقات مذهبی و خانوادگی در بین دانش آموزان

رئیس حراست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در حال حاضر این مجموعه از کمبود 400 نیرو انسانی رنج می‌برد لذا یکی از نیاز‌های اصلی آموزش و پرورش جذب نیرو انسانی خوب و متخصص است.
وی ابراز کرد: طبق فرمایش امام علی(ع) در نهج البلاغه ویژگی یک مدیر خوب، «متخصص بودن، برخورداری از معیار‌های ارزشی و مکتبی بودن» اوست، در حوزه تخصص، توانمندی فرد، حسن تدبیر و علم و دانش او قرار می‌گیرد در بخش معیار‌های ارزشی نیز مباحثی همچون سخاوت، تواضع، انتقادپذیری، اهل مشورت و ... دسته بندی می‌شود.
کفراشی گفت: مکتبی بودن نیز همان پایبندی فرد به مکتب اسلام و تقوای فردی و سیاسی و اجتماعی است که تعالی و خلیفه اللهی او را رقم می‌زند، تقوای سیاسی و اجتماعی همان توکل به خدا، عبرت از گذشته و توجه به بخش‌های مختلف مجموعه و استفاده از ظرفیت نیرو‌های کارآمد در آن قسمت‌هاست.
این مقام کشوری اظهار کرد: تلاش این مجموعه تربیت دانش آموزان تراز جمهوری اسلامی است، متأسفانه در عصر کنونی فضای مجازی نگران کننده است این شمشیر دو لبه فرزندان ما را نشانه گرفته است.
وی عنوان کرد: 19 میلیون کودک در کشور وجود دارد که بخش اعظم آنها 7 الی 8 ساعت از وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند طبق نظر کارشناسان مطرح دنیا حضور بیش از 1 ساعت در فضای مجازی فرد را نیارمند مراجعه به روانشناس می‌کند حال این وضعیت در ایران به شدت نگران کننده است.
کفراشی ادامه داد: این مهم بی شک باعث افت و ترک تحصیل، بلوغ زوردرس، خشم، خودزنی، اعتیاد و بسیاری از آسیب‌های دیگر می‌شود، اگر به دنبال تربیت دانش آموزان تراز اسلامی هستیم باید بستر ایثار و شهادت، در جامعه را توسعه دهیم.
رئیس حراست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: 2 گروه از فرزندان این مرز و بوم ماندگار و در حوزه علم و دانش فعالند، گروه اول افرادی با تعلقات مذهبی و دیگر انسانی‌هایی با تعلقات خانوادگی است که باید این دو را در بین دانش آموزان ترویج و گسترش دهیم.
انتهای پیام

captcha