تربیت 2500 حافظ قرآن در مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3697603
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
مدیر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد:

تربیت 2500 حافظ قرآن در مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س)

گروه فعالیت های قرآنی ــ مدیر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) گفت: تربیت 500 حافظ کل قرآن و حدود دو هزار حافظ از یک تا چند جزء قرآن از جمله افتخارات مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) محسوب می شود.

به گزارش ایکنا از قم به نقل از ستاد خبری هفته قرآن و عترت استان قم، حجت الاسلام سید احمد مشرف با اشاره به اینکه مرکز قرآن و عترت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برنامه های مختلفی را در راستای آموزش و ترویج معارف قرآن و عترت در دست اجرا دارد، اظهار کرد: مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) با بهره‏مندی از استادان برجسته استانی و کشوری برای برادران و خواهران در رده‏ های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در رشته های قرائت و درست خوانی قرآن، حفظ و مفاهیم قرآن و حدیث و نیز معارف قرآن و حدیث در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) به صورت روزانه از ساعت 8 صبح تا 21 در 20 مَدرس میزبان قرآن آموزان است.
وی ادامه داد: روخوانی و صحت قرائت قرآن، کارگاه روان‏خوانی، تجوید سطح یک و دو، کارگاه‏ تجوید و صوت و لحن با گرایش تحقیق و ترتیل از جمله دوره‌های آموزشی رشته قرائت و درست خوانی قرآن در این مرکز است.
مشرف با اشاره به تربیت 2 هزار و 500 حافظ قرآن در این مرکز گفت: تربیت 500 حافظ کل قرآن و حدود 2 هزار حافظ از یک تا چند جزء قرآن از جمله افتخارات مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) محسوب می شود.
وی ادامه داد: دوره های حفظ و مفاهیم قرآن و حدیث این مرکز شامل دوره‌های آموزشی حفظ سه ساله قرآن کریم، حفظ قرآن ویژه محصلان و شاغلان، حفظ نهج البلاغه، حفظ حدیث، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، حفظ ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه و نیز حفظ ترجمه و مفاهیم ادعیه است که با استقبال زائران، مجاوران و قرآن دوستان مواجه شده است.
وی با تاکید بر اهمیت آموزش‏ های معارفی برای عموم مردم گفت: در دوره های این مرکز هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و تمام علاقه مندان می توانند در این کلاس ها شرکت کنند ضمن این که ثبت نام این دوره ها در ماه های مهر، بهمن و تیرماه انجام و بیش از پنج هزار تن در این دوره ها شرکت می کنند.
وی برگزاری دوره های مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، شرح نهج البلاغه، شرح صحیفه سجادیه، حدیث خوانی و معرفت حدیث، اعتقادات شیعه و مهدویت، احکام و مسائل شرعی، اخلاق و تربیت اسلامی و فضائل و سبک زندگی اهل‌بیت(ع) را از دیگر دوره های مرکز قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد.
مشرف همچنین با اشاره به اهمیت وجود مربیان متعهد و متخصص قرآنی اظهار داشت: برگزاری دوره‏ های تربیت مربی روخوانی و روان ‏خوانی، تربیت مربی تجوید، تربیت مربی حفظ، تربیت مربی ترجمه و مفاهیم و برگزاری همایش های علمی و کارگاه های مهارتی، در برنامه ‏های این مرکز از جایگاه ویژه‏ای برخوردار است.
وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‏ های این مرکز، می‏ توان به برگزاری همایش سالانه دانش ‏آموختگان و حافظان کل و تقدیر از آنان، برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی برای فراگیران، برگزاری مسابقات قرآنی و معارفی و برگزاری آیین ترتیل‏ خوانی ویژه بانوان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد.
مدیر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آموزش های غیرحضوری این مرکز گفت: به منظور آسان سازی آموزش‌های قرآنی حدیثی و معارفی برای آن دسته از برادران و خواهرانی که امکان حضور در دوره‌های آموزش به صورت حضوری را ندارند، از اواخر سال 1393 اقدام به برگزاری دوره های آموزش غیرحضوری بدون محدودیت سنی و مدرک تحصیلی آغاز شده و تاکنون پنج هزار قرآن آموز از ایران و کشورهای مختلف جهان در بیش از 10 رشته در این دوره ها شرکت کرده اند.
مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (ع) حرم حضرت معصومه(س)، با بهره ‌گیری از ظرفیت معنوی عظیم بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) به منظور تحقق چشم انداز ترسیم شده برای آستان مقدس و گسترش فرهنگ ناب اسلامی بر پایه‏ تعالیم حیات ‏بخش قرآن و عترت، از طریق برگزاری دوره ‏های آموزشی و تربیتی، فعالیت خود را از بهمن ماه سال 1389 آغاز کرد.

انتهای پیام

captcha