شیعه واقعی و عملی حضرت فاطمه(س) باشید
کد خبر: 3698264
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
آیت الله مقدم در گفت و گو با ایکنا:

شیعه واقعی و عملی حضرت فاطمه(س) باشید

کانون خبرنگاران نبأ ــ استاد اخلاق حوزه علمیه تهران با بیان اینکه در روایت آمده که «کونوا لَنا زیناً وَ لا تَکونوا عَلَینا شیناً»(شما شیعیان برای ما باید زینت باشید)، گفت: مهمترین الگوگیری از فاطمه(س) این است که شیعه واقعی و عملی حضرت باشیم.

 

شیعه واقعی و عملی حضرت فاطمه (س) باشیدآیت الله سیدعلی مقدم، از شاگردان امام خمینی (ره) و استاد و مولف حوزوی در گفت وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) گفت: دشمنان به پیامبر(ص) توهین می کردند که ایشان فرزندی ندارند و نسلشان منقرض می شود، بچه ها و اولادشان هم که متولد می شدند همه می مردند، که خداوند برای تسلی دل پیامبر(ص) فاطمه را به ایشان هدیه کردند.

وی ادامه داد: خداوند با اهدای فاطمه(س) به پیامبر(ص) فرمودند که «ای پیامبر نگران نباش نسل تو بوسیله فاطمه ادامه می یابد و ذریه و نسل فاطمه دنیا را پر خواهد کرد و به آنان که تو را سرزنش می کردند بگو شما ابتر هستید» و در سوره کوثر نیز فرمود: «إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الأبْتَرُ».

آیت الله مقدم با بیان اینکه نسل فاطمه زهرا(س) دنیا را پر کرده است، بیان کرد: الان بخش هایی از دنیای اسلام را سه نفر از فرزندان زهرا(س) اداره می کند. رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، که ایران بلکه دنیای اسلام را اداره می کند، آیت الله العظمی سیستانی، عراق را اداره می کند که با یک فتوای جهاد عراق آزاد شد وگرنه عراق از بین رفته بود، سیدحسن نصرالله لبنان را اداره می کند، بیشترین مراجع ما از جمله امام خمینی(ره)، آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی گلپایگانی و آیت الله العظمی مرعشی اکثرا سادات بودند.

این استاد حوزه علمیه در پاسخ به اینکه آیا شیعیان هم جزء فرزندان حضرت زهرا(س) محسوب می شوند یا فقط سادات جزء فرزندان و ذریه حضرت زهرا(س) هستند، گفت: شیعیان هم جزء همین خانواده هستند، اما در واقع، شیعیان فرزندان روحانی فاطمه زهرا(س) هستند و سادات هم فرزندان روحانی و هم فرزندان معنوی و هم فرزندان جسمانی حضرت هستند؛ پس شیعیان هم بدانند که جزء این خانواده هستند.

وی در این خصوص به روایتی از پیامبر اشاره کرد و افزود: در این زمینه حدیثی از پیامبر اکرم(ص) است که فرمودند: «اِنَّ اللهَ خَلَقَ الاَنْبِیاءَ مِنْ شَجَر شَتّى وَ خَلَقَنى وَ عَلیّاً مِنْ شَجَرَه واحِده فَاَنَا اَصْلُها وَ عَلَىٌّ(علیه السلام) فَرْعُها وَ فاطِمهُ لِقاحها وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ ثِمارَها، وَ اَشیاعُنا اَوْراقُها، فَمَنْ تَعَلَّقَ بِغُصْن مِنْ اَغْصائِها نَجا وَ مَنْ زاغَ هَوى وَلَوْ اَنَّ عابِداً عَبَدَاللهَ اَلْفَ عام، ثُمَّ اَلْفَ عام، ثُمَّ اَلْفَ عام، ثُمَّ لَمْ یُدْرِکْ مَحَبَّتَنا اَکَبَّهُ اللهُ عَلى مِنْخَرَیْهِ فى النّار» .

وی ادامه داد: در این حدیث پیامبر(ص) فرمودند: «خداوند هر پیامبری را از درختان متعددی خلق کرده و برگ و ریشه هایشان مختلف است اما من و علی(ع) را از یک درخت خلق کرده است. من ریشه درخت و علی(ع) شاخه آن و حسنین میوه های آن درخت و شیعیان ما برگ های آن هستند. پس شیعیان برگ های این درخت هستند و درخت زینتش به برگ است، اگر برگ نداشته باشد جذاب و دیدنی نیست و زینتی ندارد. پس زینت اسلام و اهل بیت(ع) شیعه هست.

آیت الله مقدم توضیح داد: در روایت آمده که «کونوا لَنا زیناً وَ لا تَکونوا عَلَینا شیناً»، شما شیعیان برای ما باید زینت باشید، با تقوا و اعمال صالح خود برای ما زینت باشید، طوری رفتار کنید وقتی به شما کسی می نگرد بگوید به به این شیعه است.

این استاد حوزوی در پایان با تاکید بر اینکه شیعه عملی فاطمه زهرا(س) باشید به روایتی در این خصوص اشاره و اظهار کرد: در روایتی امام صادق(ع) می فرماید: «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم ، لِيَرَوا مِنكُمُ الوَرَعَ وَالاِجتِهادَ وَالصَّلاةَ وَالخَيرَ ، فَإِنَّ ذلِكَ داعِيَةٌ»(مردم را به اسلام، خدا و ولایت به غیر زبان دعوت کنید که غیر زبان عمل است). حالا ما با زبان همسایه خود را به اسلام دعوت کنیم اما در عمل هیچ رفتار اسلامی نداشته باشیم فایده ای ندارد. وقتی می توانید زینت اهل بیت(ع) باشید که تقوا داشته باشید.

امیرمحسن سلطان احمدی

پایان پیام/

captcha