تاخیر در سن ازدواج جوان زیبنده جامعه اسلامی نیست
کد خبر: 3698426
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

تاخیر در سن ازدواج جوان زیبنده جامعه اسلامی نیست

گروه سیاسی:امام جمعه بجنورد گفت: تاخیردر سن ازدواج جوان زیبنده جامعه اسلامی نیست.

به گزارش ایکنا، شعبه خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورداظهارکرد: زیبنده جامعه اسلامی نیست که سن ازدواج جوان به تاخیر افتد و باید همه دست به دست هم دهیم تا ازدواج ها به موقع صورت گیرد.

وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج و تجمل گرایی در زندگی‌ها که آفت جامعه اسلامی است، ادامه داد: باید زندگی پیامبر اکرم (ص) و الگوهای دینی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

یعقوبی با بیان اینکه تجمل گرایی ازدواج جوانان را به تعویق انداخته است، افزود: با توجه به اینکه  امر ازدواج یک معروف در جامعه اسلامی است، بر این اساس باید این معروف بزرگ در جامعه گسترش یابد.

وی با ذکر اینکه متاسفانه فرهنگ تجرد گرایی جامعه غربی در حال رخنه در جوامع اسلامی است، گفت: نباید تجرد گرایی و این سبک زندگی رواج یابد زیرا در اسلام به ازدواج سفارش و اهمیت بسیاری داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها به دور از تشریفات امر ازدواج جوانشان را آسان بگیرند، اضافه کرد: برای فرزندان مهریه های سنگین قرار ندهید که در صورت طلاق یک جوان تا آخر عمر در سختی گرفتار شود.

امام جمعه بجنورد مهریه های سنگین را یک منکر دانست و گفت: طلاق منکر است و مهریه سنگین نیز همان منکر است و باید به این درک برسیم که مهریه سنگین خوشبختی نمی آورد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اضافه کرد: در دورانی که داشتن دختر را ننگ می دانستند خداوند کریم در قرآن کریم به پیامبر فرمود به تو خیر و برکت بیشماری عطا کردیم.

وی با بیان اینکه در زمان جاهلیت اعراب، دین اسلام بالاترین مقام را برای زن نمونه و مادران در نظر گرفت، یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام در سیره زندگانی خود در نوع تعامل با زنان، ارج نهادن به مقام شامخ زن و مادر را به همگان آموخت.

captcha