فرهنگ غنی ایثار و شهادت امانت ارزشمند شهدا نزد ماست
کد خبر: 3698571
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

فرهنگ غنی ایثار و شهادت امانت ارزشمند شهدا نزد ماست

گروه اجتماعی: پاکاری فرهنگ غنی ایثار و شهادت را امانت ارزشمند شهدا نزد ما دانست و عنوان کرد: برای پاسداری و ترویج این فرهنگ و انتقال آن به نسل های آینده تکلیف داریم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 19 اسفند در همایش تجلیل از بازنشستگان این نهاد مقدس، با اشاره به فرمان تاریخی امام(ره) در 22 اسفند سال 58 مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و گرامیداشت روز شهدا، اظهار کرد: طی پنج سال اخیر با تشکیل ستاد بزرگداشت روز شهدا برنامه های منظم و منسجمی در سطح کشور برگزار می شود. البته این نامگذاری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 83 صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شهید و شهادت محدود به یک روز و یک هفته و یک ماه نیست، افزود: همه ایام متعلق به شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت است و یاد و خاطره شهیدان همواره باید در قلب و روح ما زنده بماند، زیرا شهدا در رشد، تعالی، عزت و اقتدار این کشور نقش برجسته دارند.

فرهنگ غنی ایثار و شهادت امانت ارزشمند شهدا نزد ماست

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، امنیت، افتخار و سربلندی این مرز و بوم را ارمغان خون پاک شهدا دانست و تصریح کرد: همیشه باید مدیون شهدا و ایثارگران باشیم لذا روز بزرگداشت شهدا فرصتی برای ماست که توفیق همراهی با شهدا را در آن ایام نداشتیم تا ببینیم برای شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چه کاری انجام داده ایم.

پاکاری، فرهنگ غنی ایثار و شهادت را امانت ارزشمند شهدا نزد ما دانست و عنوان کرد: برای پاسداری و ترویج این فرهنگ و انتقال آن به نسل های آینده تکلیف داریم، زیرا مردان دلیر ما در میدان رزم با شجاعت و شهامت ایستادند و تمام هستی خود را تقدیم کشور و نظام کردند تا امروز عزت، آبرو و اقتدار داشته باشیم.

این مقام مسئول، تقدیر و تجلیل از خدمتگزاران به جامعه شاهد و ایثارگر را یکی از ویژه برنامه های روز بزرگداشت شهدا دانست و متذکر شد: بازنشستگان بنیاد شهید 30 سال در خدمت خانواده های معزز شهدا و ایثارگران بودند و در دوران دفاع مقدس، رزمندگان را همراهی کردند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، نیروی انسانی در هر سازمان را جزو مهمترین و ارزشمندترین سرمایه ها دانست و خاطرنشان کرد: بهترین امکانات و تجهیزات و به روزترین فناوری ها بدون داشتن نیروی انسانی کارآمد، متعهد، باانگیزه و توانمند بی فایده است و عملا سازمان را در پیشبرد اهداف و ماموریت های خود ناموفق خواهد گذاشت.

درمان یکی از اولویت های بازنشستگان است

وی با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی سرمایه گذاری بر سازمان است، گفت: باید از بازنشستگان به عنوان کارمندان دیروز قدردانی کنیم تا در نیروی انسانی فعلی انگیزه ایجاد شود. البته بازنشستگان در کشور ما با محدودیت هایی مواجه هستند که برای رفع آنان باید همراهی و مشارکت داشته باشیم.

پاکاری، افزایش میانگین سنی و ازدواج و اشتغال فرزندان را از جمله مسائل جدید دوران بازنشستگی دانست و یادآور شد: کانون بازنشستگان تاسیس شده تا بتواند امورات و نیازمندی های این قشر را پیگیری کند لذا باید کانون به سمت خوداتکایی و توانمندی پیش برود.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه درمان یکی از اولویت های بازنشستگان است، اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت دریافتی بازنشستگان بهبود یافته و امیدواریم با کمترین دغدغه فکری دوران بازنشستگی را که یکی از مقاطع خوب و بانشاط زندگی است، بگذرانند.

captcha