آماده‌سازی مکان‌های اقامه نماز گیلان در ایام نوروز
کد خبر: 3698965
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان تاکید کرد:

آماده‌سازی مکان‌های اقامه نماز گیلان در ایام نوروز

گروه اجتماعی: جمشیدپور، استان گیلان را کارت پستال الهی توصیف کرد و یادآور شد: ایام نوروز مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مکان‌های مذهبی گیلان برای پذیرایی از مهمانان باید آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علی اصغر جمشیدپور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان امروز، 20 اسفند در جلسه تکریم از دستگاه‌های برتر گیلان در امر اقامه نماز که در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه روح پرستندگی جزو ویژگی ممتاز انسان‌ها است، اظهار کرد: نظمی که در جهان وجود دارد حاکی از روح پرستندگی است.

وی به وجود نیاز به نیایش در روح تمام انسان‌ها اشاره کرد و افزود: نوع نیایش به آیین افراد بستگی دارد.

آماده‌سازی مکان‌های اقامه نماز گیلان در ایام نوروز

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان، با بیان اینکه انسان با ادای نیایش می‌تواند رشد کند، متذکر شد: نحوه نیایش حائز اهمیت است؛ ضمن اینکه تاکید تمام انبیای الهی بر نشان دادن راه اصلی است.

این مقام مسئول، از تقدیر از 35 دستگاه برتر استان در زمینه اقامه نماز خبر داد و بیان کرد: امیدواریم سال آینده تمام دستگاه‌ها تلاش بیشتری در امر اقامه نماز داشته باشند و بهتر عمل کنند.

جمشیدنژاد، با تاکید بر اینکه تشویق را عمومی دانسته و توبیخ را خصوصی می‌دانیم، متذکر شد: تقدیر از دستگاه‌های برتر در امر اقامه نماز بخشی از برنامه مذکور است.

وی گیلان را کارت پستال الهی توصیف کرد و یادآور شد: ایام نوروز مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مکان‌های مذهبی گیلان برای پذیرایی از مهمانان باید آماده باشند.

مدیران دستگاه‌ها مسئول اقامه نماز در آن دستگاه هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی، دبیر ستاد اقامه نماز استان گیلان نیز در مراسم مذکور، با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های استان در امر نماز فعال هستند، گفت: فعالیت تعدادی از دستگاه‌ها در امر مذکور بیشتر است.

وی به ابلاغ شیوه‌نامه اقامه نماز به تمام دستگاه‌های گیلان اشاره کرد و افزود: مدیران دستگاه‌ها مسئول اقامه نماز در آن دستگاه محسوب می‌شوند.

آماده‌سازی مکان‌های اقامه نماز گیلان در ایام نوروز

حجت الاسلام حجازی، بر توانمندسازی و فضاسازی دستگاه‌ها برای اقامه نماز کارکنان تاکید کرد و یادآور شد: تنها اقامه نماز در دستگاه‌ها امتیاز محسوب نمی‌شود بلکه ترویج این فرهنگ در جامعه حائز اهمیت است.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری، طرح جامع و تفاهمنامه با دستگاه‌ها ملاک ارزشیابی در امر اقامه نماز است، متذکر شد: سال 97 تفاهمنامه با سازمان‌های مختلف استان بومی‌سازی می‌شود.

captcha