یک فقر بزرگ، فقر فرهنگی و فکری افراد است
کد خبر: 3698970
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۹
موسی‌پور:

یک فقر بزرگ، فقر فرهنگی و فکری افراد است

گروه فرهنگی - یک فقر بزرگ، فقر فرهنگی و فکری افراد است، اداره کل اجتماعی استانداری کرمان کارهایی با دستگاه‌های فرهنگی داشتیم که کتاب را به حاشیه‌های شهر و جاهایی که دسترسی کمتری به کتاب وجود دارد، برسانیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، زهرا موسی‌پور، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان دیروز یکشنیه، 20 اسفند در بازدید از کتابخانه مرکزی کرمان، طرح کتابخانه‌گردی را تلاشی برای ایجاد ارتباط بیشتر آحاد جامعه با کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: مسئولان هم با مراجعه به کتابخانه از مسائل و مشکلات و ظرفیت‌هایی که کتاب برای کشور ایجاد کرده آشنایی بهتری پیدا می‌کنند.
وی افزود: اگر بتوانیم ارتباط خود را با کتاب بیشتر کنیم در حقیقت در جهت ارتقای سطح فرهنگ و هنر جامعه گام‌ها بلندی بر می‌داریم، آسیب اجتماعی وقتی رشد می‌کند که جامعه دچار آسیب باشد، لذا هر تلاشی در جهت آشتی مردم با کتاب داشته باشیم می‌تواند به ارتقای فکر انسان‌ها کمک کند.
موسی‌پور بیان کرد: یک فقر بزرگ، فقر فرهنگی و فکری افراد است، اداره کل اجتماعی استانداری کرمان علاوه بر
همراهی در برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های استان از جمله رونمایی کتاب و برپایی جشن‌ها، کارهایی با دستگاه‌های فرهنگی داشتیم که کتاب را به حاشیه‌های شهر و جاهایی که دسترسی کمتری به کتاب وجود دارد، برسانیم.
وی تأکید کرد: با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به اهمیت این گروه سنی، طرحی را به مرحله اجرا گذاشتیم که کتاب را به محل زندگی بچه‌ها می‌برند و قصه‌گویی و داستان گویی در حاشیه شهر دارند.
موسی‌پور ادامه داد: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش نیز جهت تقویت و ارتقای کتابخانه‌های مداری حاشیه شهر فعالیت‌هایی در حال انجام است که بتوانیم فرهنگ مطالعه را به ویژه در مناطقی دچار آسیب‌های بیشتری هستند، توسعه دهیم.
منبع: روابط عمومی کتابخانه‌های استان کرمان
انتهای پیام

captcha