اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در زابل
کد خبر: 3699088
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در زابل

گروه فعالیت‌های قرآنی- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل گفت: طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» ویژه معتکفین در ایام البیض (11، 12 و 13 فروردین‌ماه) در مساجد سیستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن عارفی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» ویژه معتکفین در ایام البیض (11، 12 و 13 فروردین‌ماه) در مساجد سیستان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح که با هدف ایجاد انس بیشتر با قرآن برگزار می‌شود، برنامه‌های تصحیح تلفظ حروف، اعراب حمد و سوره و اذکار معتکفان، برنامه ترتیل خوانی و اجرای کرسی تلاوت اذان‌گاهی متناسب با مدت زمان اعتکاف و همچنین اجرای مسابقات فرهنگی و قرآنی در دستور کار قرار دارد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی زابل بیان کرد: جهت مؤانست بیشتر معتکفین با قرآن و معارف آن، هر روز پس از نماز صبح و مابین نماز ظهر و عصر یک صفحه از سوره مبارکه لقمان بصورت دسته جمعی و با همراهی یکی از مربیان مسلط بر قرائت ترتیل، تلاوت می‌شود. سپس مفاهیم کاربردی آیات تلاوت شده توسط امام جماعت بیان می‌شود.
وی افزود: برگزاری مسابقه فرهنگ قرآنی از ترجمه و مفاهیم سوره مبارکه لقمان، منتخبی از نامه 31 امیرالمؤمنین(ع) به امام حسن مجتبی(ع) و دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه نیز در این ایام پیش‌بینی شده است.
عارفی اظهار کرد: همچنین با توجه به فرصت مقتضی و فضای معنوی حاکم در مراسم اعتکاف، انشاء الله در این سه روز، حداقل یک‌بار ختم قرآن را به‌صورت دسته جمعی خواهیم داشت.

انتهای پیام

captcha