توسعه پایدار از مسیر توسعه فرهنگی می‌گذرد
کد خبر: 3699209
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷
حسینی:

توسعه پایدار از مسیر توسعه فرهنگی می‌گذرد

گروه فرهنگی - معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای دست یابی به توسعه پایدار در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید از مسیر توسعه فرهنگی گذشت.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدهادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز دوشنبه، 21 اسفند در مراسم افتتاح سینما شوباد که پس از گذشت 14 سال بازگشایی شد، گفت: فرهنگ را دولت‌ها نمی‌سازند بلکه سازنده آن، ملت‌ها هستند.
وی فرهنگ را مجموعه‌ای از دستاوردهای مادی و معنوی پشر در طول تاریخ دانست و افزود: همان‌طور که گذشتگان برای اعتلای فرهنگی کشور تلاش کرده‌اند، ما نیز باید این راه را ادامه داده و برای آینده‌گان چراغ‌راه باشیم.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه باید در زمینه فرهنگی تولیداتی داشته باشیم که آیندگان به ما افتخار کنند، افزود: برای دست‌یابی به توسعه پایدار در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید از مسیر توسعه فرهنگی گذشت.
وی مستقر شدن ادارات کل در جنوب استان را عامل سرعت توسعه استان کرمان بخصوص جنوب دانست و تصریح کرد: هر ساله باید همایش‌هایی جهت تجلیل از نویسندگان، فیلمسازان و ... برگزار شود.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تفاهم‌نامه‌هایی که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فیلم‌سازی و چاپ کتاب منعقد شده است اشاره کرد و گفت: قطعا از این تفهم‌نامه‌ها حمایت می‌کنیم تا فضای فرهنگی در جنوب استان توسعه پیدا کند.
یادآور می‌شود، سینما شوباد، با حضور سیدهادی حسینی معاون وزیر ارشاد و‌معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌رمضانی مدیر کل صدا و سیما استان کرمان و مسئولان استانی و شهرستانی بعد از گذشت 14 سال در کهنوج بازگشایی شد.
انتهای پیام

captcha