آمران به معروف در جامعه مظلوم واقع می‌شوند
کد خبر: 3699448
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

آمران به معروف در جامعه مظلوم واقع می‌شوند

گروه اجتماعی- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: آمران به معروف در جامعه ما مظلوم واقع شده‌اند، بطوری که به مأموران ما که ضامن اجرای قانون هستند، توهین شده و گاهی به سمت آنان تیراندازی می‌شود، تنها به این دلیل که آمر به معروف هستند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان امروز در جمع اصحاب رسانه و جماعت تبلیغ استان گفت: همه انسان‌ها خلق شده‌اند تا در مسیر کمال حرکت کرده و به نقطه مطلوب برسند و خداوند به انسان‌ها امر کرده که برای رسیدن به آن نقطه مطلوب، باید از منکرات پرهیز کنند.
وی ادامه داد: خداوند 124 هزار پیامبر برای جامعه بشری فرستاد تا از حرکت انسان در صراط مستقیم مراقبت کنند و انسان از مسیر منحرف نشود. جماعت تبلیغ امروز این وظیفه را عهده‌دار شده‌اند.
فرمانده انتظامی استان بیان کرد: برای اینکه احکام الهی در جامعه اجرا شود و انسان به نقطه مطلوب برسد، سه ضلع وجود دارد، یکی قانون الهی، یکی مراقبین از قانون و دیگری مردم. هر کدام نباشد، کار به‌خوبی پیش نخواهد رفت.
وی با توضیح اینکه مراقبین از قانون کسانی هستند که اجرای قانون در جامعه را ضمانت می‌کنند، افزود: هر جا ناهنجاری و مشکل ایجاد شده، به‌دلیل عدول از قانون و قانون‌گریزی انسان بوده است.
قنبری بیان کرد: اینکه در جاده‌ها این‌همه تلفات می‌دهیم، به‌دلیل قانون‌گریزی است. وقتی کسی با سرعت 150 کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کند، قانون را نادیده گرفته و در حقیقت با جان انسان‌های دیگر بازی می‌کند.
وی افزود: متأسفانه در جامعه ما، آمران به معروف مظلوم واقع شده‌اند، بطوری که به مأموران ما که ضامن اجرای قانون هستند، توهین شده و گاهی به سمت آنان تیراندازی می‌شود، تنها به این دلیل که آمر به معروف هستند.
فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: قانون‌گریزی به معنای خروج از شرع است و عواقب آن به خود جامعه برمی‌گردد.

انتهای پیام

captcha