با خانه تکانی، قلب‌هایمان را از کینه خالی کرده و محبت را جایگزین کنیم
کد خبر: 3699622
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
تولیت مدرسه علمیه شهرستان بوئین زهرا:

با خانه تکانی، قلب‌هایمان را از کینه خالی کرده و محبت را جایگزین کنیم

گروه فرهنگی- تولیت مدرسه علمیه شهرستان بوئین زهرا گفت: وقتی به خانه تکانی و نظافت منازل خود می‌پردازیم باید به خانه تکانی دل نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم، چرا که ایام نوروز فرصت خوبی برای صله رحم، کمک به مستمندان و برطرف کردن مشکلات مردم است.

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهمایون زرینه صبح امروز 22 اسفند در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) با بیان این که باید با خانه تکانی، قلب‌هایمان را از کینه خالی کرده و محبت را جایگزین کنیم، گفت: خداومند مؤمنان را به بخشش یکدیگر توصیه کرده و همچنان که انسان‌ها نیز از خداوند انتظار دارند که از گناهان بندگانش بگذرد شایسته است مومنین نیز از خطاهای هم چشم پوشی کنند.
وی اظهار کرد: این ایام فرصت بسیار خوبی است که فضای دوستی و محبت را در بین خانواده‌ها و جامعه تقویت کرده و اختلافات و دلخوری‌ها را کنار بگذاریم و دل‌ها را خانه تکانی کنیم.
امام جمعه شهرستان بوئین زهرا خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام در رابطه با رفع و از بین بردن کدورت‌ها تأکید ویژه‌ای داشته که در این خصوص باید گفت بهترین زمان برای این مهم و غباررویی دل‌ها آستانه بهار و عید نوروز است.
حجت‌الاسلام زرینه تصریح کرد: با نزدیک شدن به ایام نوروز و فصل بهار بسیار کسانی هستند که دوست دارند علاوه بر خانه تکانی، کینه‌ها و دلخوری‌هایی را هم که از یکدیگر دارند دور بریزند ولی برای این کار تنها کمی گذشت لازم است تا دل‌ها از کینه و حسد پاک شود.
تولیت مدرسه علمیه شهرستان بوئین زهرا گفت: وقتی به خانه تکانی و نظافت منازل خود می‌پردازیم، باید به خانه تکانی دل نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم، چراکه ایام نوروز فرصت خوبی است برای صله رحم، کمک به مستمندان و برطرف کردن مشکلات مردم، که سنت حسنه‌ای که بین همه مسلمانان رواج دارد.
وی اظهار کرد: حل مشکلات مالی، برقراری زمینه ازدواج جوانان فامیل، تقویت سطح تحصیلی افراد فامیل از جمله مسائلی است که از موقعیت دید و بازدید به بهترین شکل استفاده می‌شود.

انتهای پیام

captcha