ناباروری زوجین؛ سومین عامل طلاق در کشور
کد خبر: 3700082
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
طباطبایی مطرح کرد:

ناباروری زوجین؛ سومین عامل طلاق در کشور

گروه اجتماعی ـ مؤسس مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم گفت: سومین عامل طلاق در کشور موضوع ناباروری زوجین است.

 به گزارش ایکنا از لرستان، سیدرضا طباطبایی، مؤسس مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم امروز، 23 اسفند در نشست هم‌اندیشی پزشکان با هدف راه‌اندازی مرکز ناباروری جهاددانشگاهی استان لرستان، اظهار کرد: این مرکز در آینده‌ای نزدیک به یکی از مراکز نمونه کشور تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۱۰ تا ۱۵ درصد زوج نابارور در جهان، افزود: همچنین بین ۲.۵ تا ۳ میلیون زوج نابارور در ایران وجود دارند و سومین عامل طلاق در کشور موضوع ناباروری زوجین است.

طباطبایی با بیان این‌که از منظر اقتصادی بحث درمان ناباروری تحت پوشش بیمه‌ای خاصی نیست، گفت: طی چند سال اخیر وزارت بهداشت مبلغی را برای درمان پرداخت می‌کند اما هزینه‌ها بالاست و کفایت نمی‌کند.
مؤسس مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم ادامه داد: به‌خاطر هزینه بالای درمان، زوجین این موضوع را به تعویق می‌اندازند که این درست نیست.
وی با اشاره به این‌که زوجین برای درمان به خارج از استان محل زندگی خود مراجعه می‌کنند چراکه نمی‌خواهند دیگران از ابتلای آنان به ناباروری مطلع شوند، اضافه کرد: اگر خدمات به‌صورت مطلوب ارائه شود مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان می‌تواند به بهترین نحو در کشور مطرح شود.

هزینه درمان ناباروری در کشور پایین است

طباطبایی به توریست درمانی اشاره کرد و با بیان این‌که هزینه درمان ناباروری در کشور پایین است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هزینه درمان در اروپا ۱۴ تا ۲۰ هزار یورو و در آمریکا بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار است که در ایران تنها ۲۵۰۰ دلار هزینه می‌شود.
مؤسس مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم تصریح کرد: به‌دنبال جذب بیمار از اروپا نیستیم چراکه زیرساخت‌های لازم فراهم نشده‌ اما می‌توان برای کشورهای حوزه خلیج فارس برنامه‌ریزی کرد.
وی با بیان این‌که قرار است اتفاقی در راستای درمان نازایی در لرستان رقم بخورد، ادامه داد: این مرکز در سطح ایران و خاورمیانه قابلیت درخشش دارد برای همین در زمینه پروتکل‌سازی یکسان حوزه درمان باید اورولوژیست‌ها و متخصصین زنان و زایمان با مجموعه همکاری کنند.

انتهای پیام

captcha