حرم ۶۵ امام‌زاده زنجان میزبان طرح آرامش بهاری هستند
کد خبر: 3700203
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
حجت‌الاسلام جنتی:

حرم ۶۵ امام‌زاده زنجان میزبان طرح آرامش بهاری هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: امسال حرم ۶۵ امامزاده استان زنجان میزبان طرح آرامش بهاری هستند.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز پنج‌شنبه ۲۴ اسفندماه در نشست خبری اظهار کرد: همه ساله ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برای ارائه خدمات به مسافران این ایام تشکیل می‌شود که سازمان اوقاف نیز در این زمینه مسئولیت ارئه خدمات به مسافران و زائران بقاع متبرکه را بر عهده دارد.
حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به اینکه گردشگری مذهبی یکی از پتانسیل‌های حوزه گردشگری است، تصریح کرد: طی چند سال اخیر اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه صورت گرفته از جمله سازمان اوقاف که در تعطیلات نوروزی ۸ سال است به صورت جدی طرح آرامش بهاری را با هدف خدمات‌رسانی به زائرین و مسافرئن اماکن متبرکه ارائه می‌کند که امسال در استان این طرح در ۶۵ بقعه متبرکه اجرایی خواهد شد.
وی افزود: امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، حرم قیدار نبی در خدابنده، حرم امامزاده اسماعیل شناط ابهر و دو مجموعه مجتمع لاله هیدج و گنبد سلطانیه نیز در سطح ویژه میزبان طرح آرامش بهاری هستند و ۴۲ بقعه نیز در سطح سه میزبان برنامه‌های طرح آرامش بهاری خواهند بود هر چند هیئت امنای همه بقاع متبرکه سطح استان آمادگی لازم برای اجرای این طرح در صورت حضور گردشگر را دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های آرامش بهاری با توجه به تعداد و فراوانی مراجعین و زائران بقاع متبرکه در سح ویژه و سطوح یک تا سه ارائه خواهد شد، تاکید کرد: با توجه به اینکه تحویل سال جدید مصادف با شهادت امام هادی(ع) است، ویژه برنامه‌ای نیز در این رابطه برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام جنتی تاکید کرد: همانند سالهای گذشته خیمه‌های معرفت به صورت ثابت و سیار در طرح آرامش بهاری برپا خواهند شد که امسال ۶۰ مبلغ در این طرح حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از خیمه‌های معرفت طی سالهای گذشته، گفت: خدمات ارائه شده در این خیمه‌ها شامل موارد متعدد از جمله مشاوره دینی و خانواده، مشاوره وقف، غرفه کودکان، خدمات‌رسانی به اقشار مختلف، فروش محصولات فرهنگی، غرفه عفاف و حجاب است.
حجت‌الاسلام جنتی گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی با استفاده از گردشگری مذهبی بنیه اقتصادی خود را تقویت کردند از جمله عراق، سوریه حتی مالزی و ترکیه با استفاده از پتانسیل مساجد ویژه‌ای که دارند در این زمینه حضور موفقی دارند و گردشگری مذهبی علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال، در انتقال فرهنگ نیز می‌تواند موثر و مفید باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۳۲ امامزاده واجب‌التعظیم در سطح استان زنجان مدفون هستند، تصریح کرد: امامزادگان استان به لحاظ عمرانی و فرهنگی در شانی که باید، نیستند، لذا مسئولان باید توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند تا بتوانیم در سال‌های ‌آتی نسبت به عمران و آبادی حرم این امامزادگان اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.
captcha