90 درصد جرایم در سیستان‌ و بلوچستان کشف شده است
کد خبر: 3700304
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

90 درصد جرایم در سیستان‌ و بلوچستان کشف شده است

گروه اجتماعی- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری، خوشبختانه 90 درصد جرایم رخ داده در سطح استان توسط نیروی انتظامی کشف شده و در این زمینه دارای رتبه سوم کشوری هستیم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان امروز، 24 اسفندماه در جمع اصحاب رسانه گفت: فاصله میان پلیس و مردم باید کاهش پیدا کند و برای تحقق این امر، باید سعی شود در کنار بیان خدمات نیروی انتظامی، به نقش و سهم خود مردم در ایجاد امنیت نیز پرداخته شود.
وی با بیان اینکه مردم نقش اصلی را در ایجاد امنیت دارند، افزود: رسانه‌ها می‌توانند با ظرافت خاصی این نقش مردم را به تصویر بکشند؛ این واگرایی مردم نسبت به گروه‌های معاند نظام یک حقیقت است که باید توسط رسانه نمایش داده شود.
فرمانده انتظامی استان بیان کرد: سال 96، سالی بود که احساس امنیت در استان ما 20 درصد نسبت به سال گذشته ارتقاء داشت؛ مردم امنیت را بیش از گذشته احساس کردند و این احساس امنیت، از خود امنیت ارزشمندتر است. در این زمینه سازمان‌ها و اقشار مختلفی دخیل هستند که انتظامی یکی از آن‌هاست.
وی ادامه داد: در سال جاری، خوشبختانه 90 درصد جرایم رخ داده در سطح استان توسط نیروی انتظامی کشف شده و در این زمینه دارای رتبه سوم کشوری هستیم.
قنبری اظهار کرد: همچنین امسال در زمینه وقوع سرقت در سطح استان 12 درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشتیم که از لحاظ کاهش وقوع سرقت، رتبه نخست استان‌های کشور را کسب کردیم.
وی افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، امسال در مجموع 5 هزار و 604 عملیات انجام شد که تنها 163 مورد منجر به درگیری مسلحانه شد، یعنی تا حد امکان، سعی شده است تا از درگیری جلوگیری شود، مگر اینکه آنان کاری کنند که پلیس مجبور به اقدام مسلحانه شود.
فرمانده انتظامی استان بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده 12 هزار نیرو در قالب بیش از یک هزار تیم در طرح امنیت نوروزی در سطح استان فعال هستند و تلاش دارند تا مردم استان و مسافران با امنیت و آرامش ایام نوروز را سپری کنند.

90 درصد جرایم در سیستان‌وبلوچستان کشف شده است

قنبری اظهار کرد: 2 هزار و 500 نفر در حوزه انتظامی در قالب 310 تیم عملیاتی و پشتیبانی نوروز امسال کار تامین امنیت در جاده‌های سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.
گفتنی است، پیش از این نشست، نیروهای انتظامی، امنیتی و امدادی دستگاه‌های عضو ستاد نوروزی استان با برگزاری رزمایشی در میدان صبحگاه ستاد فرماندهی انتظامی، آمادگی خود در خدمات رسانی به مسافران نوروزی را اعلام کردند.

انتهای پیام

captcha