کاهش قیمت تمام شده کالای ایرانی مهم‌ترین راهکار پیشرفت همه جانبه کشور
کد خبر: 3700927
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

کاهش قیمت تمام شده کالای ایرانی مهم‌ترین راهکار پیشرفت همه جانبه کشور

گروه اجتماعی- رئیس اتاق بازرگانی سنندج کاهش قیمت تمام شده کالای ایرانی با همکاری دستگاه های مسئول را مهم‌ترین راهکار برای پیشرفت همه جانبه کشور، امنیت و رفاه، ایجاد اشتغال پایدار و محکم شدن ریشه اقتصاد کشور دانست.

کمال حسینی، رئیس اتاق بازرگانی سنندج در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، در خصوص ضرورت همراهی با تولیدکنندگان در استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد تولیدکنندگان استان اندک هستند، باید به آنها اجازه تولید داده شده و شرایط برای حضور افراد توانمند فراهم شود.
وی بیان کرد: سخت‌گیری‌ها باید در مرحله آخر باشد و چنانچه کالاها و محصولاتی کیفیت و استاندارد لازم را ندارند، کنار گذاشته شوند.
رئیس اتاق بازرگانی سنندج عنوان کرد: تولیدکنندگان نباید صرفا به منظور افزایش صادرات، محصول بی کیفیت تولید کنند چراکه این اقدام ضربه جبران ناپذیری به اعتبار محصولات استان وارد می کند.
قیمت تمام شده کالاهای با کیفیت استان قابل رقابت با دیگر کشورها نیست
وی ضمن انتقاد از تحمیل هزینه به تولیدکنندگان، بیان کرد: قیمت تمام شده کالاهای با کیفیت استان قابل رقابت با دیگر کشورهای صادرکننده محصول نیست چراکه از ابتدای کار تا مرحله نهایی که به تولید محصول برسد، هزینه هایی را به تولیدکنندگان تحمیل می کند که قدرت رقابت را از آنها سلب کرده است.
حسینی ادامه داد: متاسفانه به این مسائل به صورت بنیادی توجه نشده و درحالیکه در همه محافل حرف از حمایت تولید زده می شود اما در عمل هیچ اقدامی مشاهده نمی شود که بر تولید استان اثرگذار بوده باشد.
وی عنوان کرد: در این خصوص همه منتقد هستند اما با این وجود و با وجود تمام منابع و ظرفیت های استان، توان رقابت با بازاری که خود را بدهکار ما می داند، نداریم.
سیاست گذاران اصلی باید از الگوهای موفق دنیا استفاده کنند
رئیس اتاق بازرگانی سنندج این وضعیت را به دلیل عدم انجام وظیفه صحیح دستگاه‌های حمایتی استان دانست و گفت: سیاست گذاران اصلی باید از الگوهای موفق دنیا استفاده کنند چراکه بهره گیری از این الگوها در کشورهایی که فاقد هر گونه پیشینه موفقی بوده اند، موجب شده بتوانند بازارهای دنیا را تسخیر کنند.
رئیس اتاق بازرگانی سنندج کاهش قیمت تمام شده کالای ایرانی با همکاری دستگاه‌های مسئول را مهم‌ترین راهکار برای پیشرفت همه جانبه کشور، امنیت و رفاه، ایجاد اشتغال پایدار و محکم شدن ریشه اقتصاد کشور دانست.
وی نظارت‌های بیش از حد را نوعی معضل برای تولید استان دانست و گفت: اداره کل استاندارد، بهداشت و نظارت بسیاری دیگر از دستگاه‌ها موجب ایجاد معضلاتی برای تولیدکنندگان شده است که رسیدگی به این بحث هم ضروری است.
حسینی بر ضرورت فرهنگ‌سازی در راستای خرید محصولات تولید استان تاکید و بیان کرد: مردم استان باید بدانند با خرید محصولات تولید کردستان، آینده شغلی فرزندان خود را تامین کرده اند و این فرهنگ‌سازی نیازمند همکاری رسانه هاست.
وی یادآور شد: علیرغم اینکه امسال سال تولید و اشتغال نامگذاری شده بود، بدترین سال برای اشتغال و تولید بود و ضروری است از سوی دولت و مردم برای سرپا ماندن حداقل واحدهای تولیدی استان تلاش شود.
انتهای پیام

captcha