100 میلیارد ریال زکات در لرستان جمع‌آوری شد
کد خبر: 3701113
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
محمدی‌فارسانی:

100 میلیارد ریال زکات در لرستان جمع‌آوری شد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد لرستان اظهارکرد: سال ۹۶ مردم لرستان حدود ۱۰ میلیارد تومان زکات به شورای زکات در سراسر استان پرداخت کرده‌اند.

‌به گزارش ایکنا از لرستان، جاسم محمدی‌فارسانی، مدیرکل کمیته امداد استان لرستان، امروز یک‌شنبه، ۲۷اسفند در جمع خبرنگاران از همکاری دو هزار نفر عامل افتخاری زکات در سال ۹۶ خبر داد و گفت: فرهنگ‌سازی، جمع‌آوری زکات و هزینه‌کرد زکات با همکاری عاملین زکات انجام می‌شود.
وی با بیان این‌که در سال ۹۶ مردم لرستان حدود ۱۰ میلیارد تومان زکات به شورای زکات در سراسر استان پرداخت کرده‌اند، افزود: از این مبلغ چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مربوط به زکات فطریه، چهار میلیارد تومان مربوط به زکات واجب و مابقی کفاره عمد و غیرعمد بوده است.
محمدی‌فارسانی افزود: از مجموع روستاهای استان لرستان یک‌هزار و ۳۰۰ روستا دارای اقلام مشمول زکات هستند که در سال‌جاری هزار روستا با شورای زکات همکاری و نسبت به پرداخت زکات اقدام نموده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد لرستان به همکاری مناسب عاملین افتخاری زکات در لرستان اشاره کرد و گفت: دو هزار عامل افتخاری در روستاها و شهرهای مختلف استان و ۲۳۰ مبلّغ زکات در ترویج این سنت حسنه و جمع‌آوری زکات با این نهاد همکاری می‌نمایند.
وی افزود: با توجه به اقلیم لرستان و نوع محصولات کشاورزی اقلام جمع‌آوری‌شده زکات واجب مربوط به گندم و جو می باشد که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.
محمدی‌فارسانی گفت: ۶۹ درصد درآمد زکات صرف هزینه‌های محرومین و نیازمندان در تأمین جهیزیه، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، ساخت مسکن و کمک به معیشت شده است و ۳۱ درصد در پروژه‌های عمرانی شامل ساخت و تکمیل مسجد، خانه عالم، غسالخانه، حسینه و سایر پروژه‌های عمرانی به تشخیص شورای زکات روستاها و پرداخت‌کنندگان هزینه شده است.

انتهای پیام

captcha