ارائه 6 هزار نفر ساعت خدمات امدادگران به مسافران نوروزی در کردستان
کد خبر: 3701414
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

ارائه 6 هزار نفر ساعت خدمات امدادگران به مسافران نوروزی در کردستان

گروه اجتماعی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به اینکه در ایام نوروز در کل 56 پایگاه امداد جاده ای و سلامت و ایمنی هلال احمر در استان مستقر هستند، گفت: در کل امدادگران و داوطلبان شش هزار نفر ساعت در 20 روز خدمات ارائه می دهند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن خدابنده‌لو، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان امروز، 28 اسفندماه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان پشتوانه داوطلبانه محکم و استواری دارد و برای هر یک از ما افتخار است که خدمت بی منت به مردم جامعه ارائه دهیم.
وی با اشاره به اجرای دو طرح ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت این جمعیت در ایام عید نوروز افزود: طرح ملی امداد و نجات از 25 اسفندماه شروع و تا 14 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان بیان کرد: ما در این ایام تلاش داریم تا سفری ایمن برای مسافران و هم استانی‌های خود در کمترین زمان بتوانیم بهترین خدمات را ارئه دهیم.
وی عنوان کرد: در راستای اجرای هر چه بهتر طرح‌های نوروزی، ما برای داوطلبان دوره‌های بازآموزی برگزار کرده و تجهیزات این پایگاه‌ها را به روز کرد و آمبولانس و تجهیزات نجات و ... به روز شده است.
خدابنده‌لو بیان کرد: در راستای توسعه سطح پوشش خدمات جمعیت هلال احمر و پوشش بیشتر جاده‌های استان هفت پایگاه امداد جاده‌ای سیار به پایگاه‌های ثابت امداد اضافه شده است.
وی اعلام کرد: 36 پایگاه ثابت و سیار و موقت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کردستان در این ایام به مسافران خدمات ارائه می‌دهند و حدود 200 نفر امدادگرا در این پایگاه‌ها حضور دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به راه‌اندازی 25 پایگاه ایمنی و سلامت نوروزی در ایام تعطیلات نوروزی برای راهنمای مسافران نوروزی افزود: در این پایگاه‌ها خدمات گردشگری و سلامت به مسافران و رانندگان ارائه می‌شود.
وی با اشاره به ارائه 15 نوع خدمات از جمله کمپین « نه به تصادفات جاده‌ای» را در این ایام به مسافران ارائه می‌دهد، افزود: در تصادفات جاده‌ای مسائل انسانی، وسایل نقلیه، جاده‌‌ها و عوامل محیطی چهار عامل تأثیرگذار هستند.
خدابنده‌لو با اشاره به نیاز به فرهنگ‌سازی برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای عنوان کرد: سال گذشته 14 هزار نفر در جاده‌های کشور براثرتصادف جان خود را از دست داده اند که همین امر با جانی، مالی و روانی زیادی را بر کشور تحمیل می کند.
وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز در کل 56 پایگاه امداد جاده ای و سلامت و ایمنی هلال احمر در استان مستقر هستند، یادآور شد: در کل امدادگران و داوطلبان شش هزار نفر ساعت در 20 روز خدمات ارائه می‌دهند.
انتهای پیام

captcha