تشرف سالانه یک میلیون زائر به بقعه خواجه مراد
کد خبر: 3701497
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵

تشرف سالانه یک میلیون زائر به بقعه خواجه مراد

گروه اجتماعی - مدیر اجرایی بقعه متبرکه خواجه مراد گفت: در طول سال بالغ بر یک میلیون زائر به این بقعه مشرف می‌شوند که در ایام نوروز تشرف روزانه 8 هزار زائر در این بقعه وجود دارد، اما با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت تفرجگاهی این بقعه در روز سیزدهم فروردین این آمار رشد چشمگیری داشته و به حدود 40 هزار نفر می‌رسد..

محمد حسین زنجانی، مدیر اجرایی بقعه متبرکه خواجه مراد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: در طول سال بالغ بر یک میلیون زائر به این بقعه مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز تشرف روزانه 8 هزار زائر در این بقعه وجود دارد، اما با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت تفرجگاهی این بقعه در روز سیزدهم فروردین این آمار رشد چشمگیری داشته و به حدود 40 هزار نفر می‌رسد.
وی تصریح کرد: در ایام مختلف سال، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در محل بقعه همانند برگزاری مراسم ادعیه، نماز جماعت، حلقه معرفت، پاسخگویی و مشاوره مذهبی و ... اجرا می‌شود، ضمن اینکه در ایام نوروز طرح آرامش بهاری با برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه کودکان و بزرگسالان در محل بقعه میزبان مهمانان است.
مدیر اجرایی بقعه متبرکه خواجه مراد گفت: تأسیس مرکز فرهنگی و قرآنی بقعه در راستای توسعه سبک زندگی دینی، بستر سازی و فرهنگ سازی قرائت و تفسیر قرآن، ترویج نهج البلاغه و حدیث کساء است.

برگزاری 60 کلاس حفظ قرآن

زنجانی افزود: در حال حاضر 60 کلاس حفظ قرآن در مناطق سیدی، طرق، تپه سلام، پیروزی و قاسم آباد با تعداد 600 قرآن آموز و 17 مربی با نظارت مرکز فرهنگی و قرآنی این بقعه در سطح شهرفعال است.
وی اظهار کرد: آیین معنوی غبارروبی نیز تقریباً هفت مرتبه در سال برگزار و نذورات مردمی با اولویت نیاز فرهنگی، مدیریتی و عمرانی صرف می‌شود.
مدیر اجرایی بقعه متبرکه خواجه مراد گفت: در حال حاضر هفت خادم ثابت و 86 خادم افتخاری در طول ایام هفته، آماده میزبانی از زائران در محل این بقعه متبرکه هستند.

زنجانی گفت: با توجه به اینکه این بقعه در جاده فرعی و در مسیر منتهی به مشهد قرار دارد، برای اسکان زائران در ایام خاص مانند دهه پایانی صفر که زائران با پای پیاده به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، در اطراف آرامگاه خواجه، اتاق‌هایی برای اقامت اضطراری احداث شده ضمن اینکه علاوه بر برق‌کشی، عریض شدن جاده از دیگر اقدامات عمرانی بقعه است.
مدیر اجرایی بقعه متبرکه خواجه مراد گفت: پروژه گازرسانی از سال 94 آغاز و در سال جاری به بهره‌برداری رسیده، ضمن اینکه صحن جدید با مساحت 700 مترمربع به نام صحن حضرت زهرا(س) در مرحله سنگ فرش است و برای رفاه حال زائران نیز در زیرایوان قدیمی، فضایی به مساحت 200 مترمربع برای احداث حسینیه پیش‌بینی شده است.
وی گفت: درراستای آبادسازی منطقه و کمک به رفاه حال زائران، اطراف بقعه رستوران، پارکینگ و بازارچه ایجاد شده، ضمن اینکه طرح توسعه بقعه بر اساس اولویت در حال انجام است و با توجه به نیاز زائران احداث سرویس بهداشتی در فضایی بزرگتر در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

captcha