آئین اعطای نشان خادمیاری به ۵ هزار نوجوان رضوی
کد خبر: 3702226
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

آئین اعطای نشان خادمیاری به ۵ هزار نوجوان رضوی

گروه اجتماعی- افتتاحیه آیین اعطای نشان خادمیاری به ۵ هزار نوجوان رضوی با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، افتتاحیه آیین اعطای نشان خادمیاری به ۵ هزار نوجوان رضوی صبح امروز، هشتم فروردین‌ماه در صحن جامع رضوی حرم امام رضا(ع) برگزار شد.
در آغاز این مراسم مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در جمع ما ۵ هزار دانش‌آموز مفتخر به مقام خادمیاری شده‌اند، اظهار کرد: عنوان خادمیاری از سیاست‌های جدید آستان قدس است.
وی با بیان اینکه کمک و خدمت به مردم، سبک زندگی امام رضا(ع) نیز بوده است، ابراز کرد: براین اساس هر یک از نوجوانان می‌توانند در قالب خادمیار حضرت رضا(ع) در سرار کشور مأموریت انجام دهند.
بختیاری با اشاره به اینکه خادمیاری یکی از خلاقیت‌های آستان قدس است، تصریح کرد: کسی که خادم امام رضا(ع) است، در حرم لباس خادمی می‌پوشد و به زائران خدمت می‌کنند اما توسعه خادمیاری به این معنا است که به عنوان خادم امام رضا(ع) در مکان‌های محروم، در راه خدا کار انجام دهیم.

افتتاحیه آیین اعطای نشان خادمیاری به ۵ هزار نوجوان رضوی برگزار شد
قائم مقام تولیت آستان قدس با اشاره به اینکه آیین‌نامه خادمیاری نوجوانان کشور آماده شده است، بیان کرد: در این آیین‌نامه شرح وظایف هر یک از خادمیاران نوجوان عنوان شده است.
وی با بیان اینکه توسعه خادمیاری در تخصص‌های مختلف برای خدمت کردن به مردم و نشر اندیشه نورانی امام رضا(ع) می‌تواند راهی مؤثر در زمینه مبارزه با تهاجم فرهنگی در کشور باشد، تشریح کرد: هریک از خادمیاران سنگردار در مقابل تهاجم فرهنگی هستند.
بختیاری با اشاره به اینکه دو نوع اتحاد نجات‌بخش و اتحاد خطرناک وجود دارد، ابراز کرد: اتحاد خطرناک هوای نفس در درون و شیطان در برون است، این دو هم قسم شدند تا ما را زمین بزنند و ارزش‌های اسلام را تخریب کنند.
قائم مقام تولیت آستان قدس با اشاره به اینکه باید با یاوران اسلام متحد شویم تا این دو عوامل را شکست دهیم، ابراز کرد: وعده خداوند به این اتحاد مبارک، یار انبیاء بودن و دادن پاداش‌های بزرگ در دنیا و آخرت است.
جوانان باید پاسدار دل خود باشند
وی با بیان اینکه جوانان باید پاسدار دل خود باشند، ابراز کرد: جوانان نباید بگذارند غیر خدا وارد دل آنان شود، زیرا سیاست دشمن این است که از طریق دل، ارزش‌های انقلابی و اسلامی را از بین ببرد.
بختیاری با بیان اینکه جوانان باید قدر داشتن مهر خادمیاری امام رضا(ع) را بدانند، تصریح کرد: قدر این نعمت را بدانید اما این مسئولیت بسیار سنگین است و خادمیاران امام رضا(ع) باید پاسدار و پرچمدار ارزش‌های انقلاب باشند.
تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: نسل جوان امروز برای اینکه تغییر هویت ندهد، باید به سمت خدا حرکت کند، زیرا ذات انسان منهای پروردگار توان زندگی ندارد.
همچنین در ادامه حجت‌الاسلام علی اکبری، نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با بیان اینکه طرح خادمیاری ابتکاری است که آستان قدس رضوی به خرج داده است، عنوان کرد: این طرح در توسعه معنا خدمت درخور تحسین است.
وی با بیان اینکه همه ما می‌دانیم خدمت اگر با چند ویژگی همراه باشد مورد پسند امام رضا(ع) خواهد بود، اظهار کرد: در ابتدا خدمت باید خالصانه باشد که در نوجوانان این خلوص نیت وجود دارد.
حجت‌الاسلام اکبری ادامه داد: دومین ویژگی خاضعانه و فروتنانه بودن خدمت است؛ یعنی وقتی خدمتی انجام می‌دهیم از سر خاکساری باشد و در گرو کشیدن، تبلیغات و ریا نباشد.

افتتاحیه آیین اعطای نشان خادمیاری به ۵ هزار نوجوان رضوی برگزار شد
نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور سومین ویژگی را کریمانه بودن اخلاص دانست و افزود: عنصر اخلاص حرف اول را می‌زند، اما کسی که به آن خدمت می‌کنیم از خودمان عزیزتر است بنابراین خدمت ما باید کریمانه باشد.
وی با اشاره به اینکه خدمت کریمانه زمانی محقق می‌شود که به شخصی کمک کنیم تا او احساس بزرگی کند، ابراز کرد: این خدمت مورد پسند امام رضا(ع) است، همه ایران بر اساس این دایره آستان قدس می‌شود و در همه جا سفره امام رضا(ع) پهنه می‌گستراند که خادمیاران پرچمدار کرم این امام مهربانی‌ها هستند.
گفتنی است، در پایان این مراسم به چند دختر و پسر منتخب از میان اعضا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور نشان خادمیاری اهدا و میثاق‌نامه خادمیاری نیز قرائت شد.

انتهای پیام

captcha