تأمین هزینه‌های طرح ملی حفظ قرآن از محل موقوفات و کمک خیران
کد خبر: 3702289
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

تأمین هزینه‌های طرح ملی حفظ قرآن از محل موقوفات و کمک خیران

گروه شهرستان‌ها- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب با بیان اینکه در این مدت مبلغ 380 میلیون ریال برای حفظ قرآن آموزان و پرداخت حق‌الزحمه مربیان قرآن هزینه شده است، گفت: بخشی از این هزینه‌ها از محل موقوفات و بقیه آن توسط خیران تامین شده است.

حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه اولویت اول ما در سال جاری ادامه طرح ملی حفظ قرآن و حمایت از قرآن‌آموزان است، اظهار کرد: در سال گذشته با شرکت هزار و 410 نفر دو هزار و 57 جزء از کلام الله مجید در این طرح حفظ کردند.
وی با بیان اینکه در این مدت مبلغ 380 میلیون ریال برای حفظ قرآن‌آموزان و پرداخت حق‌الزحمه مربیان قرآن هزینه شده است، افزود: بخشی از این هزینه‌ها از محل موقوفات و بقیه آن توسط خیران تامین شده است.

وقف باغ پسته
وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون دو وقف به ثبت رسیده که یکی از آن‌ها جهت ساخت مجتمع فرهنگی است، گفت: واقفان خیراندیش علی و فاطمه نودهی یک قطعه زمین به مساحت 506 متر مربع را برای ساخت این مجتمع فرهنگی به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال وقف کردند.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از خیران، سه ساعت از آب چاه کشاورزی و یک باغ پسته سه ساله با مساحت یک هکتار را وقف کرده است، عنوان کرد: این وقف که ارزش آن بیش از یک میلیارد ریال است، توسط محمد علی محمدی نصر جهت امور خیریه از قبیل مدرسه‌سازی، راه‌سازی، هزینه جاری مساجد و امامزادگان وقف شده است.

انتهای پیام/

captcha