دور شدن از هر آنچه غیر خدا در اعتکاف
کد خبر: 3702529
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱

دور شدن از هر آنچه غیر خدا در اعتکاف

گروه اجتماعی- یک کارشناس دینی با بیان اینکه اعتکاف دورشدن از هرگونه غیر خدا و مادیات است، متذکر شد: این عبادت روح انسان را جلا و صفا می‌دهد و از طرفی آنقدر در باطن افراد رسوخ می‌کند که خود انسان‌ها پس از یک بار اعتکاف میل و رغبت پیدا می‌‎کنند که باز هم معتکف شوند.

محمدهادی مشیری،  کارشناس دینی و استاد دروس عالی حوزه و دبیر اتاق تبلیغ خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: یکی از جمله عبادات ویژه که در اسلام داریم، اعتکاف است که روایات فراوانی در باب فضیلت این عمل داریم و مهم‌ترین آن عمل پیامبر(ص) به اعتکاف است، به گونه‌ای که آن حضرت در ماه رمضان ده روز معتکف می‌شدند.

پیامبر(ص) قضای اعتکاف را به جا می‌آوردند

وی گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) اهمیت ویژه‌ای برای اعتکاف قائل بودند تا جایی که یکی از غزوات را به خاطر این عمل و عبادت نتوانستند انجام دهند و برای پیامبر(ص) اهمیت اعتکاف آنقدر مهم بود که قضای آن را به جا می‌آوردند.
دبیر اتاق تبلیغ استان خراسان با اشاره به تأثیرات این عبادت شریف، عنوان کرد: خود اعتکاف یک سازندگی دارد و عملی است که در روح انسان تأثیر می‌گذارد، به خصوص در دنیای مادی امروز که انسان‌ها درگیر آن هستند.

مشیری با بیان اینکه اعتکاف دورشدن از هرگونه غیر خدا و مادیات است، متذکر شد: این عبادت روح انسان را جلا و صفا می‌دهد و از طرفی آنقدر در باطن افراد رسوخ می‌کند که خود انسان‌ها پس از یک بار اعتکاف میل و رغبت پیدا می‌‎کنند که باز هم معتکف شوند.

آموزش روحیه گذشت در اعتکاف

وی گفت: از طرفی اعمال اعتکاف حوزه رفتاری با خانواده را تغییر داده و روحیه گذشت و کرامت انسانی افزایش پیدا کرده و در رشد افراد تأثیر دارد.

این کارشناس دینی ابراز کرد: این عمل در ماه رجب المرجب توصیه شده چرا که انسان در معرض خودسازی ویژه برای اصلاح خود در ماه رمضان قرار می‌گیرد و این عمل انسان را از لحاظ روحی و صفای باطن آماده می‌کند تا وارد ماه رمضان شود.

این استاد حوزه با اشاره به اعمال این ماه، گفت: اعمال ام داوود از جمله فضائلی است که در ایام البیض ماه رجب وارد شده و اهمیت ویژه‌ای دارد.
انتهای پیام

captcha