اعتکاف توفیقی برای صفا بخشیدن به روح و تطهیر صحیفه اعمال انسان است
کد خبر: 3702588
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

اعتکاف توفیقی برای صفا بخشیدن به روح و تطهیر صحیفه اعمال انسان است

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلانگفت: اعتکاف توفیقی برای پیراستن جان و صفا بخشیدن به روح و تطهیر صحیفه اعمال انسان است.

حجت‌الاسلام محمدعلی عظیمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اعتکاف سرپناه محکم و مقاومی در برابر طوفان توطئه‌های دشمنان است و نسل جوان برای ایمن ماندن از توطئه ها و فسادهای دشمنان در سنت معنوی اعتکاف شرکت کنند.
وی افزود: اعتکاف در مسجد و دوری از دنیای مادی به زندگی انسان هویت می‌بخشد و این توفیق بزرگی است که شامل حال معتکفین گردیده است.
حجت‌الاسلام عظیمی اعتکاف را در پرورش و سازندگی انسان به‌ویژه جوان‌‌ها بسیار موثر دانست و بیان کرد: بسیاری از مسائل معنوی را می‌توان در اعتکاف تجربه کرد و بر اثر همین تجربه‌های ارزشمند است که می‌توان پس از حضور در این مراسم معنوی، تغییرات خوبی را در جوان‌ها مشاهده کرد.
وی اعلام کرد: مراسم معنوی اعتکاف فرصت خوبی برای جوان‌ها است تا با پیداکردن و انس گرفتن با دوستان صالح و شایسته جدید، از اثرات آن برای سازندگی روحی و معنوی خود در زندگی آینده بهره گیرند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان بیان کرد: اعتکاف فرصت بسیار مناسبی است تا انسانی که در پیچ و خم‌های زندگی مادی غرق شده، خود را بازیابد و به قصد بهره بردن از ارزش‌های معنوی، از علایق مادی دست بکشد.
وی اعلام کرد: اعتکاف فرصتی است تا فرد خود را در اختیار پروردگار بگذارد و تقاضا کند تا او را در راه او ثابت قدم نگه دارد تا بتواند به دریای بیکران انس و مهر خداوند که یکسره مغفرت و رحمت است، متصل شود.
حجت‌الاسلام عظیمی یادآور شد: اعتکاف زمینه توبه و بازگشت است؛ بازگشت به قرآن و معنویت، بازگشت به دعا و استمداد از عالم غیب، بازگشت از خودمداری به خداگرایی و شکی نیست آنها که مسئولیت‌های حساس‌تر و بزرگ‌تری دارند، بیش از دیگران به خودسازی و اعتکاف نیاز دارند.
انتهای پیام

captcha