تلاش اسرائیل برای تبدیل مسجدی تاریخی به مرکزی تجاری
کد خبر: 3704105
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

تلاش اسرائیل برای تبدیل مسجدی تاریخی به مرکزی تجاری

گروه بین‌الملل ـ مقامات اسرائیل در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل مسجد تاریخی «ظاهر عمر زیدانی» واقع در منطقه طبریه (شمال شرق فلسطین اشغالی) به مرکزی تجاری و تفریحی هستند.

نقشه اسرائیل برای تبدیل مسجد «زیدانی» به مرکز تجاری

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری وطن؛ مسعود غنایم، عضو «لیست مشترک عربی» در پارلمان رژیم صهیونیستی در نامه‌ای خطاب به وزیر اقتصاد اسرائیل که مسئول برنامه‌ریزی و ساخت آنچه که به «اراضی اسرائیل» نامیده می‌شود، است نسبت به تبدیل مسجد زیدانی شهر «طبریه» به مکان تجاری و تفریحی واکنش نشان داد.

غنایم در نامه خود به وزیر اقتصاد اسرائیل، با اشاره به حرمت این مسجد و تقدس آن در میان مسلمانان، خواستار توقف تبدیل این مسجد به مرکز تجاری شد و این تغییر کاربری را از بین بردن حرمت مسجد و اهانت به اعتقادات مسلمانان دانست.

این نماینده اظهار داشت که این مسجد دارای ارزش تاریخی است و حفاظت از آن و جلوگیری از تغییر و تحول در آن ضروری است ضمن آنکه این مسجد، عبادت‌گاه مسلمانان و حفظ احترام آن واجب است.

گفتنی است که این مسجد چند سال پیش از این به عنوان انبار مصالح ساختمانی استفاده می‌شده و سال‌ها است که از سوی گروه‌های افراطی یهودی مورد حمله و محلی برای دفن زباله شده است.

یادآوری می‌شود، این مسجد تاریخی و باستانی توسط «ظاهرعمر زیدانی» در قرن 18 میلادی بنا شد. این مسجد همچنین به «مسجد فوقانی» معروف و در منطقه شمالی «طبریه» در شمال شرق فلسطین اشغالی واقع شده است.

انتهای پیام

 

captcha