رفع آسیب‌های اجتماعی همواره یکی از دغدغه‌های اساسی جامعه اسلامی است
کد خبر: 3704552
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

رفع آسیب‌های اجتماعی همواره یکی از دغدغه‌های اساسی جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی - معاون سیاسی اجتماعی فرماندار منوجان با بیان اینکه توجه به آسیب‌های اجتماعی و رفع آن همواره یکی از دغدغه‌های اساسی در جامعه اسلامی ماست، افزود: همه افراد مسئول و مردم وظیفه دارند تا با حساسیت زیاد به این مهم توجه کرده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در صدد رفع باشند.

به گزارش ایکنا از کرمان، مهدی شهسواری، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار منوجان دیروز سه‌شنبه، 21 فروردین در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی کاهش آسیب‌های اجتماعی این شهرستان گفت: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی در صورت عدم مهار، بحران‌زا خواهد بود، استفاده از ظرفیت مردمی اساسی‌ترین راهکار در این زمینه است
وی با بیان اینکه توجه به آسیب‌های اجتماعی و رفع آن همواره یکی از دغدغه‌های اساسی در جامعه اسلامی ماست، افزود: همه افراد مسئول و مردم وظیفه دارند تا با حساسیت زیاد به این مهم توجه کرده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در صدد رفع باشند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار منوجان با اشاره به فرصت‌ها، قابلیت‌ها و در عین حال تهدیدات فضای مجازی تصریح کرد: بدون شک در صورت عدم مدیریت و برنامه‌ریزی در زمینه استفاده صحیح و اصولی از فضاهای مجازی توسط کاربران، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گریبان فرد و جامعه را خواهد گرفت.
شهسواری بر استفاده از ظرفیت مردم برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: تجربه نشان داده است هر زمان مردم پای کار آمدند، علاوه بر مدیریت انواع بحران‌ها، توفیقات زیادی نیز حاصل شده است.
معاون فرماندار منوجان استفاده از ظرفیت سازمان‌های خیریه و مردم‌نهاد را نیز در راستای تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی و به‌طور خاص جلوگیری از آسیب در این حوزه ها مهم دانست و بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به‌دلیل استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توانند در شناسایی آسیب‌ها و همچنین ارائه راه حل‌های کاربردی به یاری مسوولان و متولیان امر آمده و در ریشه‌یابی علل و ارائه راهکارهای عملی برای مقابله با این آسیب‌ها پیشگام باشند.
وی با اشاره به مهاجرت‌های بدون هدف و برنامه‌ریزی شده، طلاق و اعتیاد را مهمترین آسیب‌های اجتماعی گریبانگیر جامعه دانست و استفاده از ظرفیت‌های گوناگون به ویژه خود مردم نسبت به کنترل و مهار آن را اقدامی مهم برشمرد.
انتهای پیام

captcha