کسب منصب شیخ‌القراء؛ آرزوی خردسال روشندل مصری
کد خبر: 3704569
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

کسب منصب شیخ‌القراء؛ آرزوی خردسال روشندل مصری

گروه بین‌الملل ـ محمد عبدالله، کودک خردسال روشندل اهل شهر «اسکندریه» مصر است که علی‌رغم محروم بودن از نعمت بینایی، توانسته است به مدت سه سال، کل قرآن را حفظ و اجازه‌نامه قرائت به روایت «حفص از عاصم» کسب کند.

نبوغ خردسال روشندل مصری در حفظ قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الاهرام؛ محمد عبدالله، دانش‌آموز روشندل مدرسه «نور» شهر اسکندریه مصر است که هم‌اکنون 7 سال سن دارد و به صورت مادرزاد، نابینا به دنیا آمده است.

او در سه سالگی‌ در کنار مادربزرگش می‌نشست و برای این که به آیات قرآن کریم گوش فرا دهد، گوش خود را به رادیو می‌چسباند و با تکرار توانست، سوره‌های کوتاه قرآن را حفظ کند.

وقتی مادربزرگش علاقمندی وی به شنیدن قرآن را دید، او را به حفظ جزء 30 قرآن تشویق کرد، اما با شگفتی تمام متوجه شد که وی جزء 30 قرآن را کاملا حفظ کرده است.

زمانی که محمد عبدالله چهار سال سن داشت، مادرش او را نزد استاد متخصص آموزش حفظ قرآن به کودکان برد تا مسئولیت آموزش حفظ کامل قرآن کریم به محمد را برعهده بگیرد.

وی حفظ سوره قرآن را سوره «بقره» آغاز و با حفظ سوره «آل عمران» ادامه دارد و در نهایت موفق به حفظ کامل قرآن شد.

محمد هر آیه را با سه مرتبه تکرار آموخت و در شش سالگی موفق به حفظ کامل قرآن شد و پس از آن به فراگیری قواعد و احکام تجوید روی آورد و اجازه‌نامه قرائت «حفص از عاصم» را کسب کرد.

این خردسال روشندلی مصری هم اکنون در حال آموختن قرائت به روایت «شعبه از عاصم» است و امیدوار است تا قرائت‌های چهارده‌گانه را به اتمام برساند و همچنین آروز دارد که همچون مرحوم شیخ محمود حصری، به منصب شیخ القراء مصر در مصر دست پیدا کند.

محمد با کامپیوتر نیز ارتباط خوبی دارد و آروز دارد که کتاب‌های درسی به صورت الکترونیکی باشند و قصد دارد در مسابقه انتخاب بهترین قراء عربی سال 2018 میلادی شرکت کند. 

 انتهای پیام

captcha