اخلاص، ویژگی بارز شهید صیاد شیرازی بود
کد خبر: 3704884
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
امیر سرتیپ امیر حاتمی:

اخلاص، ویژگی بارز شهید صیاد شیرازی بود

گروه اجتماعی- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اخلاص و پرچم‌داری وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح از ویژگی‌های بارز شهید صیاد شیرازی بود.

به گزارش ایکنا از زنجان، امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شامگاه دیروز سه‌شنبه 21 فروردین در نوزدهمین یادواره شهید سپهبد صیادشیرازی و شهدای منطقه اسلام‌آباد زنجان که در مسجد چهارده معصوم (ع) اسلام‌آباد زنجان برگزار شد، با تبریک حلول ماه رجب، اظهار کرد: انشاءالله که خداوند امسال را سال پربرکتی برای همه ما قرار دهد و تقدیر مبارکی برای همه ما رقم بزند.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، افزود: همه می‌توانیم در این زمینه کمک کنیم تا شاهد رونق اشتغال جوانان کشور باشیم و به تکلیف خود در برابر این تاکید مقام معظم رهبری عمل کنیم.
اخلاص، ویژگی بارز شهید صیاد شیرازی بود
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی شهید محبوب قلب‌ها بود و امروز بعد از گذشت 19 سال شاهد حضور پرشور مردم در برگزاری یاد و خاطره این شهید هستیم ولی چطور می‌شود که یک انسان انقدر عزیز شود که خدای متعال در آیه 96 از سوره مبارکه مریم به این سوال پاسخ داده است و فرموده: «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا»؛ «كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏ اند به زودى [خداى] رحمان براى آنان محبتى [در دلها] قرار مى‏ دهد» و این یک قاعده الهی است.
وی با اشاره به دو ویژگی شاخص از شهید صیاد شیرازی تاکید کرد: اخلاص اولین ویژگی این شهید بود که نمونه آن را بعد از آزادسازی خرمشهر که امام راحل با سخن حکیمانه خود فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».عکس‌العمل شهید صیادشیرازی عجیب بود که بعد از این عملیات‌ها درخواست مرخصی کرد و در تمام مدت مرخصی به جز مواردی که برای کارهای ضروری وقت می‌گذاشت دائم در سجده شکر الهی بود، زیرا این پیروزی را از آن خدا می‌دید و به دلیل این رفتارهای این شهید، می‌گویند او مخلَص بود و شیطان در او راه نداشت.
امیر سرتیپ حاتمی تاکید کرد: از ویژگی بارز دیگر شهید صیادشیرازی این بود که او پرچم‌دار وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح بود، نیروهای مسلح در شرایط خاصی بعد از انقلاب قرار داشت. دشمن به انقلاب نوپا حمله کرده و وضعیت داخلی کشور به هم ریخته بود، حتی رییس‌جمهور خائن آن روز به تفرقه نیروهای مسلح دامن می‌زد.
اخلاص، ویژگی بارز شهید صیاد شیرازی بود
وی افزود: در این شرایط شهید صیادشیرازی راهبردی اتخاذ کرد و گفت ما باید از ترکیب مقدس برای عملیات استفاده کنیم. ترکیب مقدس یعنی هرکس که می‌خواهد از کشور دفاع کند پشت به هم از آرمان‌های کشور و انقلاب دفاع کند و تا آخر عمر خود پای این هدف ایستاد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: هر چند بسیاری او را شماتت کردند ولی ما هرچه برکت داشتیم از این راهبرد بود که «ید واحده» بودیم و هر جا به سختی خوردیم در جایی بود که از هم جدا شدیم و امروز دشمن همین را دنبال می‌کند و با تمام توان تلاش دارد بگوید جمهوری اسلامی اتحاد ندارد ولی به عنوان یک سرباز می‌گویم هر کسی از هر جایی هست باید متحد و منسجم در برابر این توطئه بایستد و تلاش کنیم به راه شهید صیادشیرازی برگردیم.
امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه شهدا و خانواده شهدا و مردم همین را به‌حق از ما انتظار دارند تا با وحدت و انسجام همه برای اعتلای انقلاب اسلامی راه طی کنیم، تاکید کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم خون همه شهدای بزرگوار در رگ‌های تک‌تک جوانان ایرانی به ویژه نیروهای مسلح جاری است و آماده‌ایم از کشور و نظام و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی دفاع کنیم لذا تاکنون کسی جرات نکرده به برکت این انسجام و آمادگی کاری از پیش ببرد و بعد از این هم به حول و قوه الهی جرات این کار را نخواهند داشت.
یادآور می‌شود شهید صیاد شیرازی در 21 فروردین سال 78 به دست منافقان کوردل ترور و به فیض شهادت نائل شد.
انتهای پیام
captcha