عذرخواهی عضو حزب افراطگرای آلمان به دلیل اتهام زدن به مسلمانان
کد خبر: 3705289
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

عذرخواهی عضو حزب افراطگرای آلمان به دلیل اتهام زدن به مسلمانان

گروه بین‌الملل - یکی از اعضای حزب راست‌گرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» به دلیل متهم کردن مسلمانان به دست داشتن در حادثه حمله مرگبار شهر مونستر عذرخواهی کرد و گفت در تصمیم‌گیری عجول بوده است.

 
عذرخواهی عضو حزب افراطگرای آلمانی از مسلمانان / انگلیسیبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ بئاتریکس فون اشتورخ در صفحه فیس بوک خود نوشت: توییتی که درباره حادثه مونستر گذاشتم اشتباه بود و از این بابت عذرخواهی می‌کنم.

وی با بیان این که مثل میلیون‌ها آلمانی تصور کرده این حمله از سوی مسلمان بوده، از اینکه تا روشن شدن حقیقت صبر نکرده ابراز تأسف کرد.

این عضو حزب راست‌گرای آلترناتیو برای آلمان، سیاست آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور را مبنی بر پذیرش پناه جویان مسلمان مورد نقد قرار داده و این سیاست را دلیل بروز حادثه روز شنبه که باعث مرگ دو نفر و زخمی شدن عده زیادی از مردم شد، عنوان کرده بود.

وقتی مقامات امنیتی، راننده ون راشناسایی و اعلام کردند که وی یک آلمانی بوده و هیچ ارتباطی با مسلمانان نداشته،  فون اشتورخ در ابتدا از موضع خود دفاع کرد و گفت: این فرد از «تروریسم» اسلامی تقلید کرده است.

این مواضع وی انتقادات گسترده‌ای را در پی داشت و حتی برخی از هم حزبی‌های او نسبت به آن واکنش نشان دادند.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان نیز در واکنش به این مسئله خواستار پایان دادن به ترویج تنفر از اسلام در رسانه‌های اجتماعی شد و گفت: جامعه نمی‌تواند قبول کند که برخی این حادثه را بهانه‌ای برای رسیدن به اهداف تعصب آمیز خود قرار دهند.

اشتورخ علی‌رغم اینکه در فیس بوکش از مردم عذرخواهی کرده، یک بار دیگر به سیاست صدراعظم آلمان طعنه زده و گفته است: من هرگز نمی‌خواهم مانند آنگلا مرکل باشم که اشتباهاتش را قبول نمی‌کند.

 

 انتهای پیام

 

 

 

 

 

captcha