تبعیض ریشه بیشتر آسیب های اجتماعی در جامعه
کد خبر: 3706136
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

تبعیض ریشه بیشتر آسیب های اجتماعی در جامعه

گروه اجتماعی-استاندار خراسان‌‌شمالی گفت: ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی تبعیض و رانت است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدرضا صالحی، استاندار خراسان‌‌شمالی در همایش آسیب های اجتماعی استان در سالن بصریت دانشگاه پیام نور بجنورد اظهار کرد: در مجلس اخیرا مطرح شده صدها هزار میلیارد تومان گم شده که تکلیفش مشخص نیست و بعد فردی که از روی فقر در مشهد شیرخشک دزدیده را محکوم می‌کنند که این نشان از بی عدالتی است.

وی با تاکید بر اینکه نفس عمل دزدی ناپسند است و کسی این معضل را تایید و از آن دفاع نمی‌کند، ادامه داد: باید جلوی تبعیض و رانت در کشور گرفته شود تا یک عده غنی و یکسری افراد مجبور به دزدی و آسیب نشوند.

صالحی با بیان اینکه بعد از انقلاب صنعتی نوع آسیب ها متفاوت شد، ادامه داد: آسیب ها از شرایط فردی به اجتماعی تبدیل شده و معضل طلاق و اعتیاد در حال از بین بردن جوامع است.

وی تاکید کرد: امروز فقر اقتصادی قابل تحمل اما فقر فرهنگی که پایه آسیب های اجتماعی است باید ریشه کن شود.

صالحی با اشاره به آسیب های مطرح شده در مورد فضای مجازی و با تاکید بر اینکه چرا مدام این محیط را به عنوان آسیب و یک خطر مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: چرا نباید به عنوان یک فرصت، پایگاه علمی، محکم کردن وابستگی های خانوادگی و غیره از این محیط یاد شود.

وی خواستار تبلیغ کارکردهای مثبت فضای مجازی و محاسن آن شد و افزود: اساتید، دانشجویان و اصحاب علم  اندیشه همت کنند و خانواده ها را با محاسن اینترنت و فناوری نوین آشنا کنند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه همراه نسل جوان حرکت کنیم،عنوان کرد: فضای به اصطلاح مجازی، فضای آگاه سازی، تعامل، استفاده از فناوری روز و فرصتی برای ارتباطات زنده جوامع بشری است.

صالحی آسیب های اجتماعی را به مانند دانه های تسبیحی دانست که تا نخ نباشد، این دانه ها کاربردی ندارند.

وی یادآور شد: انسان همان نخی است که اگر اصلاح شود، آسیب اجتماعی نیز به وقوع نمی پیوندد.

صالحی با بیان اینکه باید تقویت فرد را ملاک عمل خود قرار داده و به دنبال مصونیت سازی باشیم، نه ممنوعیت زایی، عنوان کرد: جدل با نسل جوان راه به جایی نمی برد و باید به دنبال تسهیل امور باشیم نه تحقیر و تهدید و منع.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه در یک تحقیق علمی لزوما محقق نباید به جواب مثبت دست یابد، تصریح کرد: نا امیدی آفت تحقیق است و باید همایش های علمی و تحقیقاتی که در زمینه های مختلف اجتماعی انجام می شود را قدر بدانیم.

صالحی به حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی برای جلوگیری از انحراف مجدد آن ها اشاره کرد و یادآور شد: در مصوبات دولتی تصریح شده که اولویت در حمایت از کالای داخلی با تولیدی هایی باشد که افراد آسیب دیده اجتماع را در مجموعه خود به کار گرفته اند.

وی ادامه داد: افراد آسیب دیده به سختی از سوی جامعه پذیرش می شوند و برای انحراف مجدد آن ها باید فرصت داده شود و در این راستا از مجموعه واحدهای تولیدی که این افراد را به کار گماشته اند، قدردانی می کنیم.

به گزارش ایکنادر این همایش با حضور استاندار، رئیس دانشگاه پیام نور استان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و معاونت پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری خراسان شمالی، از مقاله نویسان برتر در حوزه آسیب های اجتماعی قدردانی شد.

انتهای پیام .

captcha