اعزام 2000 نفر مبلغ و مبلغه به مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3706243
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
نوبخت خبر داد:

اعزام 2000 نفر مبلغ و مبلغه به مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی - کارشناس ساماندهی امور مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از اعزام دو هزار و 639 نفر مبلغ و مبلغه به مناطق محروم استان در سال گذشته خبر داد.

بیژن نوبخت، کارشناس ساماندهی امور مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: با روند رو به رشد شبکه‌های موبایلی و اینترنتی و تغییر شکل زندگی‌های امروزی، معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی هم رو به رشد بوده و بعضاً از کنترل خارج می‌شود که نیاز است به‌صورت حساب‌شده برای مقابله با آن برنامه‌ریزی شود.
نوبخت افزود: استفاده از ظرفیت روحانیون برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن‌ها امری است که باید بیشتر از پیش به آن توجه شود، چراکه روحانیون در دل جامعه قرار دارند و با عامه‌ی مردم به‌صورت مستقیم در ارتباط هستند.
وی ادامه داد: مبلغین و مبلغانی که با کسب علم درزمینهٔ های مختلف آمادگی رویارویی با مشکلات را دارند در جامعه‌ی اسلامی ما کم نیستند ولی گاهی اوقات برخورداری از حداقل‌های زندگی در مناطق تبلیغی روحانیون و خانواده‌های آنان را آزرده‌خاطر می‌کند که نیاز است مسئولین امر به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
نوبخت افزود: در سال 1396 استان چهارمحال و بختیاری از دو هزار و 639 مبلغ و مبلغه در فعالیت‌های خود بهره برد که از این تعداد 69 نفر روحانی مستقر، 70 نفر طرح هجرت، 900 نفر مبلغ بومی، 300 نفر مبلغه ی بومی، 800 نفر اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم، 350 نفر اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان و 150 مبلغ بدون حکم تبلیغی بودند.
کارشناس ساماندهی امور مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: به‌صورت میانگین این تعداد مبلغ و مبلغه 30 روز فعالیت تبلیغی مؤثر داشته‌اند که مجموعاً 79 هزار و صد و هفتاد نفر روز تبلیغ را در سال 96 در استان چهارمحال و بختیاری ثبت کردند.
نوبخت گفت: این مبلغین در مناسبت‌های ملی و مذهبی ازجمله ماه مبارک رمضان، ماه محرم، نیمه شعبان، مراسم اعتکاف، عید مبعث، دهه فجر، فاطمیه اول و دوم، هفته وحدت، دهه کرامت شهادت و ولادت ائمه (ع) مشغول به امر مقدس تبلیغ بوده‌اند.

captcha