استفاده از تجربه سوادآموزی ایران در کشور اندونزی
کد خبر: 3706549
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

استفاده از تجربه سوادآموزی ایران در کشور اندونزی

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‎فقیه در لرستان در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه اندونزی، با اشاره به تحصیل چهار میلیون دانشجو در کشور و یک‌صد هزار دانشجو در دانشگاه‌های لرستان،گفت: تجربه سوادآموزی ایران می‌تواند بر سوادآموزی در کشور اندونزی مؤثر باشد.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، سه‌شنبه، 28 فروردین‌ماه، در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه اندونزی، گفت: علی‌رغم فشار و تحریم‌های اقتصادی از سوی دشمنان، امروزه سطح سواد در کشور ایران 98درصد است، این در حالی‌است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 46 درصد مردم ایران باسواد بودند.
وی با اشاره به تحصیل چهار میلیون دانشجو در کشور و یک‌صد هزار دانشجو در دانشگاه‌های لرستان، ادامه داد: تجربه سوادآموزی ایران می‌تواند بر سوادآموزی در کشور اندونزی مؤثر باشد.
آیت‌الله میرعمادی دستیابی به علم نانو را یکی‌از پیشرفت‌های خوب و مؤثر در ایران دانست و گفت: با دستیابی به این علم تحول بزرگی در بخش‌های مختلف در کشور به‌وجود آمده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با موفق ارزیابی کردن دستاوردهای علمی در زمینه سلول‌های بنیادی در ایران، افزود: پس‌از پیروزی انقلاب اسلامی ایران قطب پزشکی در غرب آسیا محسوب می‌شود و بسیاری از کشورها دانشجویان را برای تحصیل به ایران اعزام می‌کنند.
وی دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را یکی دیگر از موفقیت‌های علمی در کشور برشمرد و ادامه داد: اگر کشورهای اسلامی متحد شوند باعث هویت و عزت اسلامی خواهند شد.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که آمریکا به‌دنبال عقب نگه‌داشتن کشورهای اسلامی است، گفت: مردم ایران با قاطعیت به‌دنبال پیشرفت‌های علمی هستند و ٤٠ سال مقاومت ایران به‌دلیل این پیشرفت‌ها بوده و در این مسیر استوارتر قدم برداشته و هیچ‌گونه ترسی از آمریکا نخواهیم داشت چراکه آینده جهان اسلام از آن اسلام خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در پاسخ یکی‌از اساتید دانشگاه اندونزی در خصوص این‌که چرا آمریکا تاکنون به ایران حمله نکرده است، گفت: پیرو ولایت فقیه بودن مردم و پیشرفت‌های علمی که رضایت‌مندی مردم را به همراه داشته است علت اصلی حمله نکردن آمریکا به ایران است.
وی ادامه داد: آمریکا در هر اقدامی علیه ایران با شکست مواجه شده و نمونه آن حمایت کردن از صدام در دوران جنگ تحمیلی است.
نماینده ولی‏فقیه در لرستان با اشاره به تفرقه‌افکنی آمریکا بین شیعه و سنی، گفت: مردم ایران همواره پیرو ولی‌فقیه بوده و دشمن درپی اختلاف بین مذاهب اسلام بوده و یکی‌از خیانت‌های دشمنان وارد کردن عرفان‌های دروغین به عرفان‌های واقعی در اسلام است.

انتهای پیام

captcha