زنان در عرصه ملی و نظام برنامه‌ریزی کشور نقش برجسته‌ای دارند
کد خبر: 3706843
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

زنان در عرصه ملی و نظام برنامه‌ریزی کشور نقش برجسته‌ای دارند

زنان در عرصه ملی و نظام برنامه‌ریزی کشور نقش برجسته‌ای دارند گروه فرهنگی- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: حدود ۵۰ درصد جمعیت ما را زنان تشکیل می‌دهند و در حال حاضر بالغ بر ۶۰ درصد ورودی دانشگاه‌ها در سطح کشور بانوان هستند، لذا آنان در مشارکت عملی در عرصه ملی و نظام برنامه‌ریزی کشور نقش ویژه‌‌ای دارند.

به گزارش ایکنا از کردستان، امیر قادری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری امروز، 29 فروردین ماه در آیین افتتاحیه هشتمین همایش ملی «زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران» که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در طول تاریخ زنان نقش کلیدی و تأثیرگذاری را در جامعه داشته‌اند، اظهار کرد: البته سرنوشت این تاثیرگذاری در تمامی ادوار یکسان نبوده و با شدت و ضعف در اقصی نقاط جهان همراه بوده است.
وی با اشاره به اینکه شرط حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی به معنی کنار گذاشتن مسایل دینی نیست و افزود: چه بسا در رویارویی با این مسائل، زنان بسیار حرفه‌ای هم ظاهر می‌شوند.
قادری با اشاره به اینکه زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش کلیدی را ایفا کردند، بیان کرد: خوشبختانه نقش تأثیرگذار زنان در کشور ما پذیرفته شده است.
وی با تأکید بر اهمیت تقویت خودباوری میان زنان، دلیل این امر را اینگونه بیان کرد: به لحاظ حقوق اجتماعی هیچ تفاوتی بین زن و مرد نیست، بلکه استعداد، لیاقت و شایستگی معیار سنجش میان این دو جنس است .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با بیان اینکه زنان جامعه ما با وجود همایش و سمینارهای گوناگون هنوز حق خود را مطالبه نکرده‌اند، بیان کرد: در راستای نیل به این هدف زنان باید با حضور در عرصه‌های مختلف، خود به دنبال ایجاد شرایطی برای نقش‌آفرینی باشند.
قادری در ادامه با ذکر اینکه نقش زنان در مشارکت عملی در عرصه ملی و نظام برنامه‌ریزی کشور مهم است، اعلام کرد: هم اکنون حدود ۵۰ درصد جمعیت جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند و بالغ بر ۶۰ درصد ورودی دانشگاه‌ها در سطح کشور بانوان هستند.
معاون فرهنگی و امور عمرانی استانداری کردستان در پایان با بیان اینکه باید فرصت برابری حقوق زن و مرد در جامعه فراهم شود تا از استعداد و توانمندی‌های زنان در عرصه‌های مختلف استفاده شود و یادآور شد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و رسانه‌های فعال باید با فرهنگ سازی در افکار سنتی نسبت به حق و حقوق زنان تغییرات اساسی را ایجاد کنند.
انتهای پیام

captcha